Ramona Hărătău, Coffee Mixes Business Lead Nestlé România, a fost premiată în cadrul ediției 2024 a Galei Capital Excelență în Management pentru extinderea proiectului Pădurea de Miere. Premiul a fost ridicat de către Nicoleta Tupiță, NHW and Internal Communication Manager, în cadrul companiei.

Pentru că Ramona Hărătău nu a putut fi prezentă la Gala Capital, Nicoleta Tupiță, NHW and Internal Communication Manager, a fost prezentă să ridice premiul.

„Bună seara! Vă mulțumesc în numele Ramonei, vă mulțumesc în numele companiei Nestle! Pentru că Ramona nu este aici, aș vrea să profit și să o laud. Este un manager de top, o știu de peste 11 ani și a crescut foarte frumos în compania noastră. Nestle este o companie care crește manageri de top. În ceea ce privește proiectul nostru, Pădurea de Miere, un proiect dulce care susține biodiversitate.

Ne gândim la viitor tot timpul, ne gândim la albine și la sănătatea lor. Anul acesta vom ajunge la 35.000 de salcâmi în pădurea de miere și sper să creștem în continuare frumos. De asemenea, proiectului s-a alăturat și brandul Nescafe, aceasta fiind o inițiativă corporate pentru că la nivel global plantăm foarte mulți copaci în zonele unde crește și cafeaua. Sper să o savurați cu drag! Vă mulțumesc!“, a declarat Nicoleta Tupiță, NHW and Internal Communication Manager, pe scena Capital.

Un proiect unic

Anul trecut, Nestlé România și-a continuat și dezvoltat proiectele în domeniul sustenabilității, în conformitate cu obiectivele asumate la nivel global.

„În 2023, au fost mai multe proiecte importante derulate. De la lansări de inovații importante care au adus creștere și atractivitate segmentului de cafea și proiecte majore derulate cu departamentul operațional și financiar care au contribuit la creșterea eficienței interne și cu impact important în business, până la proiecte de colectare și reciclare a capsulelor, ca parte din tranziția către economia circulară”, ne-a declarat Ramona Hărătău, Coffee Mixes Business Lead, Nestlé România.

Nestlé România a lansat în 2022 un proiect unic la nivel național – „Pădurea de Miere“, o inițiativă în domeniul sustenabilității și biodiversității. În urmă cu doi ani, au fost plantați peste 20.000 de salcâmi pe patru hectare, iar în 2023 inițiativa s-a extins cu încă 15.000 de puieți pe trei hectare.

„Campania noastră națională «Câștigă cu NESCAFÉ și susține Pădurea de Miere» este menită să recompenseze consumatorii loiali prin oferirea șansei de a câștiga unul dintre premiile atractive. Marele obiectiv a fost însă extinderea Pădurii de Miere Nestlé din județul Giurgiu, pentru a genera un impact chiar aici, în România, unde ne bucurăm de o bază puternică de consumatori loiali. A fost un proiect derulat cu suflet, care a coagulat natural echipe diverse din Nestlé. Toți am simțit cât de importantă e contribuția individuală, de echipă sau corporate, în implicarea în comunitate, pe parte de sustenabilitate“, precizează Ramona Hărătău.

Provocări și soluții

Angajamentul Grupului Nestlé în domeniul dezvoltării durabile este unul puternic și cu o istorie amplă. Compania a început să dezvolte și aplice politici pentru a preveni și atenua efectul schimbărilor climatice încă din 2010.

În 2022, Nestlé a lansat Planul NESCAFÉ 2030, care prevede o investiție de peste 1 miliard de franci elvețieni până în 2030 în adoptarea unor practici de agricultură regenerativă, ca urmare a angajamentului grupului de a accelera tranziția către un sistem alimentar regenerativ și a ambiției de a atinge zero emisii nete de gaze cu efect de seră.

„Principalele obiective ale NESCAFÉ cu acest plan sunt ca proveniența cafelei să fie din surse 100% responsabile până în 2025. Respectiv 50% din cafea să provină din metode agricole regenerative, ca parte a obiectivului Nestlé pentru ingredientele sale cheie“, explică Ramona Hărătău.

O altă provocare importantă resimțită de piața globală de cafea este reprezentată de presiunea creșterii prețurilor pentru cafeaua verde (în special Robusta, dar și Arabica).

Planuri de viitor

Proiectele prevăzute pentru 2024 de Nestlé România susțin strategia de dezvoltare durabilă a grupului. „Aceasta poate fi transpusă în practică numai dacă derulăm inițiative de impact pe termen lung. De aceea, vom continua proiectele educaționale prin intermediul Asociației Cafelei, unde suntem membri, proiectul de împădurire «Pădurea de Miere» cu încă 10.000 puieți anul acesta și vom continua să reciclăm capsulele noastre de NESCAFÉ Dolce Gusto“, ne-a declarat Ramona Hărătău.

Strategia companiei include și noi lansări în segmentele de cafea, precum și noi campanii de comunicare. „Consumatorul și satisfacerea nevoilor și preferințelor sale de consum rămâne în centrul tuturor lucrurilor pe care le facem. În ceea ce privește noutățile, aș menționa în segmentul de mixuri de cafea inovația, iar cea mai recentă lansare NESCAFÉ Black Roast 3in1, de care sunt foarte mândră și care cred că va surprinde în mod plăcut consumatorii noștri cu profilul de cafea prăjită și alăturarea unor gusturi contrastante“, ne-a mai precizat reprezentantul Nestlé România.

Capital Top 100 Manageri

În cadrul Galei Capital Excelență în Management a avut loc și lansarea „Capital Top 100 Manageri“ Ediția 2024. Proiectul reunește manageri din sectorul privat și public cu rezultate și performanțe remarcabile obținute pe parcursul anului trecut. „Capital Top 100 Manageri“ Ediția 2024 este disponibil la toate punctele de difuzare a presei, dar și online, pe site-ul edituradecarte.ro.

Evenimentul este organizat cu sprijinul: RECICLAD’OR, PHILIP MORRIS ROMÂNIA, CATENA, APOLODOR, ALEXANDRION GROUP, REWIRE INTERIOR DESIGN ȘI GALERIA ROMANĂ.

Parteneri media: www.evz.ro, www.infoactual.ro, Evenimentul Istoric, www.infofinanciar.ro și www.edituradecarte.ro

Evenimentul poate fi vizionat integral pe pagina de Youtube Hai România.