Veniturile excluzând achiziţiile şi fluctuaţiile valutare au crescut cu 4,7% în perioada ianuarie-iunie 2014, în timp ce analiştii estimau un avans de 4,5%.
Grupul elveţian îşi restructurează portofoliul de produse pentru a stimula creşterea vânzărilor, care în 2013 au atins cel mai scăzut nivel din ultimii patru ani. Directorul general al Nestle, Paul Bulcke, a cheltuit anul acesta peste cinci miliarde de dolari pentru a intra pe piaţa tratamentelor dermatologice. Nestle a achiziţionat în mai anumite produse de îngrijire a pielii de la grupul canadian Valeant Pharmaceuticals International, urmând să înfiinţeze o nouă divizie care să se ocupă de aceste activităţi. Noua divizie, denumită Nestle Skin Health, va avea la bază societatea Galderma, un joint venture cu grupul L'Oreal dar la care Nestle a preluat controlul deplin.
Pentru 2014, compania elveţiană se aşteaptă la o creştere a veniturilor cu 5%, estimând că rezultatele financiare din semestrul doi vor fi mai solide decât cele din primele şase luni ale anului.
Nestle avertizează că producătorii de alimente se confruntă pe plan mondial cu condiţii dificile deoarece pe pieţele emergente cererea a încetinit, iar preţurile în statele dezvoltate sunt în scădere.
Rivalul anglo-olandez Unilever a anunţat luna trecută că nu şi-a îndeplinit ţintele de vânzări din trimestrul doi din cauza încetinirii din Asia în timp ce profitul grupului francez Danone a fost afectat de vânzările scăzute de produse lactate în Europa.
Profitul net a scăzut în perioada ianuarie-iunie 2014 la 4,6 miliarde de franci elveţieni, în timp ce analiştii estimau un câştig de 5,01 miliarde de franci elveţieni. profitul a fost afectat de aprecierea francului elveţian.
În România, Nestle, cel mai mare producător mondial de produse alimentare, deţine fabrica de la Timişoara, deschisă în anul 1995, unde se produc napolitanele Joe şi produsele Nescafe.
SURSA: Agerpres