După 20 de ani, JOE-ul românesc a ajuns al treilea brand ca importanţă pentru filiala locală a gigantului Nestle. Cea mai importantă marcă locală din portofoliul Nestle România , JOE deţine 25% din piaţa napolitanelor, în valoare, conform datelor ACNielsen. Afacerile elveţienilor pe piaţa locală depăşesc 160 de milioane de euro.
“Povestea Joe a început acum 20 de ani şi a devenit cea mai iubită marcă de napolitane din ţară – un reper strategic pentru Nestle în România. (…)Nu am fost niciodată atât de mândru de performanţele mărcilor noastre cum sunt astăzi, privind la toată istoria minunată a acestei poveşti locale de succes”, a declarat Hervé de Froment, directorul general al Nestle România, cu ocazia celei de-a 20-a aniversări a mărcii JOE, cu precizarea că JOE e una dintre mărcile pe care compania contează pentru a susţine dezvoltarea sa şi creşterea cotei de piaţă pe acest segment.
Napolitanele produse de Nestle în Timișoara sunt exportate în 12 țări din Europa și Orientul Mijlociu (ex.: Ungaria, Austria, Grecia, Olanda sau Israel), şi oficialii companiei spun că “există perspective de creștere a volumului de export care, în prezent, cumulează 25% din totalul producției de napolitane”.
Peste 10 milioane de euro au fost investiţi de Nestle în fabrica de la Timişoara, unde sunt produse anual peste 90 de milioane de napolitane. Fabrica are un număr de 440 de angajaţi şi o suprafaţă totală de 21.360 mp.
Istoria napolitanelor JOE începe în în 1994, când omul de afaceri timişorean Florentin Banu a creat JOE IBC. El a început producţia într-un garaj, dar s-a dezvoltat, în cele din urmă angajând peste 300 de lucrători. La sfârşitul anilor 2000, cu o cifră de afaceri de 12 milioane de euro, Joe controla circa 65% din piaţa de napolitane românească. În anul 2000, Banu a vândut Joe pentru mai multe milioane de dolari gigantului Nestle. Multinaţionala a decis să păstreze numele de brand.
Portofoliul Nestle România care acoperă acum opt divizii: băuturi, dulciuri, produse culinare, îngheţată, cereale pentru mic dejun, produse pentru sugari, hrană pentru animale şi vending. Compania este activă şi în privinţa stimulării angajării tinerilor prin programul “Nestlé Needs YOUth” (“Nestle are nevoie de tineri”), oferind, până în 2016, circa 200 de locuri de muncă tinerilor din România. Tinerii vor beneficia, de asemenea, de pregătire şi consiliere pentru cariera lor.
Nestle este lider mondial în industria alimentară, fiind prezent în 86 de ţări, cu un număr de 468 de fabrici şi 300.000 de angajaţi.
Nestlé a intrat pe piaţa din România în 1995, în momentul de faţă având 1.000 de angajaţi în Bucureşti şi în Timişoara, unde este localizată fabrica Nestlé. Nestlé România a anunţat afaceri de 718 milioane lei (echivalentul a 161 mil. euro) în 2012, ultimul an în care compania a făcut publice datele financiare pe site-ul Ministerului Finanţelor.
În România, Nestlé este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa alimentară, cele mai multe dintre branduri fiind lideri în categorie (locul 1 sau 2 pentru majoritatea segmentelor în care este prezent).
Portofoliul Nestle Romania cuprinde o varietate de produse din diverse categorii, între care cereale pentru micul dejun pentru adulti (Nestle Fitness, Musli Clasic, Musli Tropical), pentru copii (Nesquik, Nesquik Alphabet, Nesquik Duo, Chocapic, Cheerios, Cookie Crisp, Cini Minis), pentru tineri adolescent (Lion), cat si pentru toata familia (Corn Flakes si Gold Flakes), precum si batoane de cereale pentru copii (Nesquik, Cini Minis, Chocapic) si batoane de cereale pentru adulti (gama Nestle Fitness si gama Musli), băuturi (Nescafé, Nesquik), divizia Nestle Professional, dulciuri (JOE, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight), îngheţată (Nestle Ice Cream), produse culinare (Maggi), produse pentru sugari (Nestle Nutrition) şi hrana pentru animale (Purina).