Cea mai mare companie din sectorul alimentar, Nestle, mizeaza pe cresterea vanzarilor cu peste 907 milioane de dolari pana in 2011 pe fondul expansiunii pe pietele din Europa Centrala si de Est.
Aceste regiuni ar trebui sa genereze cel putin 20% din veniturile Nestle in Europa pentru urmatorii trei ani, mai mult decat 15% cat reprezinta in acest moment, potrivit lui Luis Cantarell, seful unitatii din Europa.
In vederea cresterii profitabilitatii pe pietele emrgente Nestle a achizitionat producatorul rus de ciocolata Ruza, bazandu-se pe cresterea economica mult mai dinamica din aceasta zona in comparatie cu cea din Europa de Vest si America de Nord. Astfel, Nestfle vizeaza un avans de 19 procente a vanzarilor pe piata din Rusia, o piata care se afla in cel de-al 10-lea an de crestere economica.
Neste a anuntat ca profitul net al companiei in prima jumatate a anului a crescut cu 5,9%, pana la 4,7 miliarde de dolari. Compania se asteapta ca majorarea veniturilor pe pietele emergente sa vina in marte parte din noile proiecte pe care le are in plan.
Sursa: Bloomberg