Netflix creşte prețul abonamentelor. Ce tip de conţinut trebuie să adauge pentru a nu-şi pierde abonaţii

Netflix

SURSA FOTO: Dreamstime

Netflix începe să crească prețurile în unele țări deoarece creșterea numărului de abonați începe să încetinească. În prezent, platforma de streaming se luptă împotriva partajării parolelor,.

Netflix începe să crească prețurile în unele țări

Netflix începe să crească prețurile în unele țări deoarece creșterea numărului de abonați începe să încetinească. Recent, compania americană a majorat deja prețurile în Asia, în anumite zone din Europa, dar și în Orientul Mijlociu și Africa. În ultimele sale rezultate financiare, Netflix a anunțat că a câștigat 5,1 milioane de abonați între iulie și septembrie, ceea ce este mai mult decât se aștepta, dar este cea mai mică creștere din ultimul an.

Compania americană se confruntă cu presiunea de a arăta investitorilor care va fi sursa creșterii în viitor deoarece este deja foarte populară și este mai greu să atragă noi abonați. Ultima dată când Netflix a observat o încetinire, în anul 2022, a luat măsuri pentru a opri partajarea parolelor și a anunțat că va lansa o nouă opțiune de streaming cu reclame.

Măsurile de restricționare a partajării parolelor au dus la o creștere semnificativă a numărului de abonați pentru Netflix. De la începutul anului trecut, compania americană a adăugat peste 45 de milioane de membri, având acum un total de 282 de milioane de abonați în întreaga lume.

În 2023, Netflix a majorat prețurile în Regatul Unit și SUA, dar aceste schimbări au afectat doar anumite tipuri de abonamente. Prețul abonamentului său „standard” fără reclame a rămas același din 2022.

Reclamele vor deveni o sursă importantă de venit pentru Netflix

Analiștii financiari cred că reclamele vor deveni o sursă importantă de venit pentru Netflix în viitor. Totuși, Netflix a spus că abia începe să exploreze acest domeniu și nu se așteaptă să obțină creșteri semnificative până anul viitor, chiar dacă mulți abonați aleg abonamentul cu reclame. Această opțiune, care este cea mai ieftină, a reprezentat 50% din noile înscrieri în locurile unde este disponibilă.

Chiar și fără a profita de publicitate, Netflix a raportat o creștere de 15% a veniturilor în perioada iulie-septembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, atingând peste 9,8 miliarde de dolari. Profitul a crescut de la 1,6 miliarde de dolari în aceeași perioadă a anului trecut la 2,3 miliarde de dolari.

Cum poate mări prețurile Netflix, fără a avea reacții negative din partea clienților săi?

Poziția financiară puternică a Netflix a pus-o în situația de a continua să cheltuie bani pentru a crea noi hituri, ceea ce este esențial dacă speră să crească prețurile, fără a avea reacții negative din partea clienților săi. Aceasta este, în mod inerent, o piață capricioasă, în care consumatorii sunt dispuși să schimbe serviciul de streaming, dacă nu consideră că primesc valoare.

Adăugarea de conținut nou este crucială în acest context, în special în domeniul evenimentelor sportive. Acest lucru ar putea oferi Netflix avantajul necesar pentru a crește prețurile și a atrage clienții să revină pentru mai mult.

„Poziția financiară puternică a Netflix a pus firma în poziția de a continua să cheltuiască bani pentru a face noi hituri – cheia dacă speră să crească prețurile fără reacții adverse. Aceasta este în mod inerent o piață capricioasă, cu consumatori fericiți să schimbe streamer-ul dacă nu cred că primesc valoare.

Adăugarea de conținut nou este esențială în acest sens, în special în domenii precum evenimentele sportive, și ar putea oferi Netflix avantajul de care are nevoie pentru a crește prețurile și a face clienții să revină pentru mai mult”, a explicat Matt Britzman, analist senior de acțiuni la Hargreaves Lansdown.

Matt Britzman (SURSA FOTO: Hargreaves Lansdown)