Îngrijorări mari pentru compania Netflix. Acțiunile au înregistrat un declin fără precedent. S-a întâmplat în cursul zilei de miercuri, la ora 18.00, moment în care acţiunile companiei de video streaming au scăzut cu 36%, la o oră şi jumătate de la începutul şedinţei de tranzacţionare de pe Wall Street.
În acest context, potrivit datelor analizate de Yahoo Finance, valoarea de piaţă a Netflix a scăzut cu circa 50 de miliarde de dolari. Menționăm faptul că, de la începutul anului, declinul suferit de acţiuni atinge 62,6%.
Această prăbușire vine în ciuda faptului că, în timpul pandemiei de coronavirus, compania a fost unul dintre cei mai mari câştigători, beneficiind de măsurile de distanţare socială şi restricţiile de circulaţie aplicate în timpul crizei sanitare.
Motivele pentru care acțiunile Netflix au scăzut
Pe de altă pare, relaxarea măsurilor impuse de autorități au avut un impact negativ asupra Netflix. În ultima perioadă, gigantul american a înregistrat creşteri modeste ale numărului de abonaţi şi a oferit estimări sub prognozele analiştilor, iar acest lucru s-a resimțit și în evoluţia pe bursă.
Anterior decăderii de astăzi, încă de marți, compania anunța că numărul abonaților a înregistrat o scădere fără precedent. Mai exact, potrivit datelor prezentate de Netflix, în perioada ianuarie-martie 2022, compania a pierdut circa 200.000 de abonați.
În ceea ce privește motivele care au dus la o astfel de decădere, de vină ar fi fondul inflaţiei, războiului din Ucraina şi concurenţei tot mai acerbe din piaţa serviciilor de streaming, spune compania. Menționăm faptul că, printre cei mai mari rivali ai Netflix se numără HBO Max, Disney+, Paramount şi Apple TV+.
Ce planuri are Netflix
Având în vedere problemele din ultima perioadă, Netflix are în plan să atragă abonații într-un alt mod. Mai exact, societatea a anunțat că ia în considerare lansarea unei versiuni mai ieftine a serviciului care să includă publicitate, după ce, de-a lungul anilor, Netflix a oferit filme şi seriale fără reclame.
Gigantul a mai adăugat și că estimează că aproximativ 100 de milioane de gospodării la nivel global îşi împart parolele conturilor de Netflix. În acest sens, compania a sugerat că ar putea mări preţul conturilor împărţite cu alţi oameni, experimentând în acest sens în ţări precum Chile, Costa Rica şi Peru. Menționăm faptul că, la nivel global, umărul de abonaţi Netflix ajunge la 222 de milioane.