Nici modelele pick-up nu mai scapă de EuroNCAP

Începând din această primăvară, singurul organism european acreditat să facă teste de siguranţă pe vehicule, EuroNCAP, a început testarea pentru modelele pick-up. Surpriza a fost totală. „La testele noastre, am observat că, în acest segment, siguranţa nu este prioritară. Verificarea acestor vehicule a devenit imperativă odată cu utilizarea lor şi pentru alte activităţi decât transportul de mărfuri“, a declarat Michiel van Ratingen, secretarul general al

Începând din această primăvară, singurul organism european acreditat să facă teste de siguranţă pe vehicule, EuroNCAP, a început testarea pentru modelele pick-up. Surpriza a fost totală.

„La testele noastre, am observat că, în acest segment, siguranţa nu este prioritară. Verificarea acestor vehicule a devenit imperativă odată cu utilizarea lor şi pentru alte activităţi decât transportul de mărfuri“, a declarat Michiel van Ratingen, secretarul general al European New Car Asessment Programme.

Dintre primele modele examinate, Nissan Navara a obţinut cel mai slab punctaj, numai o stea pentru
siguranţa pasagerilor adulţi, în timp ce Isuzu Rodeo a primit două la aceeaşi categorie, iar Mitsubishi L200, patru. Imediat după anunţarea rezultatului, în martie, japonezii de la Nissan au anunţat o campanie de servisare pentru remedierea problemelor legate de declanşarea tardivă a air-bagurilor frontale. După numai două săptămâni, specialiştii EuroNCAP au retestat vehiculul şi au constatat atât remedierea problemei enunţate, cât şi o corectare a sistemului de protecţie pentru copii.

La al doilea test, modelul Nissan Navara 2008 a primit trei stele pentru protecţia pasagerilor adulţi, patru pentru cea a copiilor şi două pentru protecţia pietonilor. Din nefericire, cei de la Isuzu au reacţionat mai greu, punând în practică, însă, o investigaţie pentru detectarea şi remedierea problemelor evidenţiate la testul EuroNCAP.

Oficialii EuroNCAP insistă în continuare pentru verificarea normelor de siguranţă ale vehiculelor, înainte ca acestea să intre în producţie, astfel încât, odată cu lansarea pe piaţă, maşinile să ofere o protecţie cât mai mare, atât pentru persoanele din habitaclu, cât şi pentru pietoni.

O altă iniţiativă a celor de la EuroNCAP, susţinută de Comisia Europeană, este cea a echipării vehiculelor încă de la varianta de bază cu ESC (Electronic Stability Control) sau ESP, cum este cunoscut în România. (R.S.)