Decenii la rând, ”visul american” a fost sinonim cu realizările economice și cu bogăția. În zilele noastre, pe fondul unui nivel ridicat al inflației și al datoriilor de consum la nivel național, îmbogățirea devine un ideal tot mai greu de realizat, determinându-i pe americani să descopere o nouă definiție a succesului.
Cel puțin asta arată un sondaj GoDaddy, care a cerut unui număr de peste 1.000 de proprietari de mici afaceri din SUA să descrie ce înseamnă pentru ei realizarea ”visului american”. Răspunsul lor a fost surprinzător: 54% la sută dintre respondenți au definit „visul american” astfel: „să mă simt fericit în viață”, în timp ce 49% au spus că visul american înseamnă „libertatea de a-mi urma pasiunile”, scrie CNBC.
Deținerea unei case nu mai intră în „visul american”
56% dintre cei chestionați au menționat, în continuare, bogăția ca definiție a „visului american”, spunând că vor să câștige destui bani pentru a avea „un stil de viață confortabil”. Aproximativ trei sferturi dintre respondenți au afirmat că definiția lor s-a schimbat încă de când erau copii. Deținerea unei case, din punct de vedere istoric considerată drept un indicator al succesului, a fost doar al patrulea cel mai popular răspuns (45%). „Visul american se schimbă, potrivit proprietarilor de întreprinderi mici”, a declarat Fara Howard, directorul de marketing al GoDaddy, pentru CNBC.
Condițiile economice au făcut ca dreptul de proprietate să fie mai puțin visat
Termenul „vis american” a fost inventat într-o carte de succes din 1931, intitulată „Epopeea Americii”. James Truslow Adams l-a descris ca fiind „acel vis al unui pământ în care viața ar trebui să fie mai bună și mai bogată pentru toată lumea, cu oportunități pentru fiecare, în funcție de abilități sau realizare”.
„Condițiile economice au făcut ca dreptul de proprietate să fie mai puțin visat, în special pentru membrii generației Z, în timp ce pandemia și Marea Demisie i-au determinat pe mulți să fie propriul lor șef și astfel să câștige mai multă libertate, dar și confort și flexibilitate”, a subliniat ea.
Proprietarii de afaceri mici sunt considerați un test de turnesol pentru visul american, deoarece unii antreprenori văd startup-urile ca pe o oportunitate de a urca pe scara socio-economică. În plus, mulți dintre proprietarii de afaceri mici din ziua de azi sunt mileniali. Aproape un sfert (24,7%) dintre mileniali susțin că intenționează să închirieze o casă, în loc să cumpere, din cauza costului „extrem de mare” al proprietăților, potrivit datelor recente din sondajul Apartment List. Această cifră s-a dublat din 2010, de la 13%.
„Visul american” este mai mult despre libertate, fericire și echilibru
În ciuda noilor definiții ale ”visului american”, respondenții la sondaj au spus că lipsa accesului la tehnologie, educație și îngrijire medicală la prețuri accesibile rămân marile probleme ale țării. Dar 62% sunt „foarte încrezători” că își vor atinge obiectivele în timpul vieții. „Proprietarii americani de afaceri mici se gândesc dincolo de creșterea veniturilor și a vânzărilor atunci când analizează ce înseamnă visul american pentru ei”, a spus Howard într-o declarație săptămâna trecută. „Astăzi, „visul american” este mai mult despre sentimentul de apartenență, libertate, fericire și echilibru între viața profesională și viața privată”, explică Howard.