Clasamentul celor mai valoroase companii pe bursele internaționale este dominat de SUA și China. Nicio firmă europeană nu intră în Top 10. De asemenea, nicio firmă germană nu face parte din primele 10 companii europene, transmite Deutsche Welle.
Niciun concern european nu face parte din clasamentul primelor zece companii mondiale conform valorii bursiere. Acest Top 10 este alcătuit în exclusivitate de firme din SUA și China. Trei giganți tehnologici americani domină acest clasament: pe primul loc se află Apple, cu o valorare la bursă de 703 miliarde de euro, urmat de grupul Alphabet (care deține Google) și Microsoft. De altfel, cinci din primele zece concerne ale lumii sunt din domeniul tehnologic; alte trei sunt din branșa financiară iar două se ocupă de servicii cu clienții. Din Top 10 fac parte, pe lângă 8 firme americane, și două chineze: este vorba de concernele de Internet Tencent și Alibaba, situate pe locurile 5, respectiv 8.
Principala companie germană ca valoare la bursă SAP ocupă un modest loc 63 la nivel mondial.
Informațiile provin dintr-un studiu al grupului de consultanță PricewaterhouseCoopers (PwC). Raportul arată că firma europeană cu cele mai mari progrese este concernul de lux LVMH, al cărei valoare bursieră a crescut cu 80% din 2014, intrând astfel în top 10 european, după ce în urmă cu patru ani se afla abia pe poziția a 25-a.
Nicio firmă germană nu face parte din primele zece europene. SAP ocupă locul 12 în acest clasament. Primul loc european revine grupului petrolier britanico-olandez Shell, cu o valoare la bursă de 213 miliarde de euro; pe locurile următoare se situează grupurile elvețiene Nestlé și Novartis.
SAP este singura întreprindere germană care depășește valoarea de 100 de miliarde de euro. Producătorul de software din Walldorf este pe prima poziție în clasamentul german, potrivit studiului realizat de PwC. În urma SAP vin Siemens, Volkswagen și Allianz.
Concernul farmaceutic Bayer, care conducea topul german în 2014, a alunecat între timp pe poziția a cincea, cu o valoare de 80,5 miliarde de euro. Studiul arată că cele mai valoroase 100 de companii germane și-au majorat valoarea din 2014 cu 33%.