Noul președinte al Autoritătii Nationale pentru Protecția Consumatorului este în funcția de director al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Constanța din anul 2017.

Horia Constantinescu a mai ocupat funcţia de preşedinte al ANPC în 2019, numit de premierul de atunci, Viorica Dăncilă.

A candidat ca independent la Primăria Constanţa, după ce a demisionat din PSD.

După alegerile locale a lucrat în cadrul Primăriei Constanţa, condusă de liberalul Vergil Chiţac, ca director al Direcţiei Servicii Publice.

În toamna anului trecut a plecat din Primărie şi s-a întors în fruntea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa, potrivit news.ro.

La finalul anului trecut, Horia Constantinescu s-a înscris din nou în PSD Constanţa.

ANPC a cerut refacerea a peste 2 milioane de facturi pentru energie

ANPC a făcut aproape 100 de controale, iar alte 100 sunt în curs. Inspectorii au constatat că mai mulți operatori au emis facturi fără compensarea prețurilor sau nu răspund la timp solicitărilor. Peste 2.000.000 de facturi s-au stornat de la un singur operator.

Până acum, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

Abateri constatate de către comisarii ANPC:

-nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021

-tabelul privind consumul energie electrică de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%

-informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea

-nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor

-nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile

-contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate

-diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consummator

-împiedicarea sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns

-procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori

-practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative

-furnizarea de energie electrică, fără licență

-nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni.

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor.