Nicolae Ciucă l-a criticat pe Grindeanu pentru lucrările pe Valea Oltului
Circulația a fost închisă pe Valea Oltului pentru a se putea efectua defrișările necesare construcției autostrăzii Sibiu – Pitești.
Liderul Partidului Național Liberal (PNL), Nicolae Ciucă, a declarat marți seară, la Digi24, că măsura ar fi trebuit să fie anunțată din timp pentru a evita disconfortul resimțit de șoferi și pentru a permite acestora să-și planifice mai bine călătoriile.
Nicolae Ciucă a subliniat că astfel de lucrări de infrastructură, în alte părți ale Europei, se desfășoară, de regulă, pe timpul nopții pentru a minimiza impactul asupra traficului zilnic.
„E o chestiune care trebuie pregătită. Vă spun cât se poate de sincer, atât cât am putut eu să văd atât cât am fost în Europa. Lucrurile la infrastructură se fac pe timp de noapte, ziua lasă oamenii să circule, le dau voie să-și vadă de activitățile curente”, spune acesta.
El a evidențiat avantajele lucrărilor nocturne, menționând că traficul este mai redus și condițiile de lucru sunt mai bune pentru muncitori.
”E clar că noaptea este un trafic mai degajat existând posibilitatea și pentru lucrători să se desfășoară mai bine. Într-un fel sau altul, decizia trebuia pregătită, oamenii trebuiau anunțați pentru că vedem cât disconfort se produce”, continuă fostul premier.
De asemenea, Ciucă a recunoscut necesitatea urgentării acestor lucrări, pentru a evita amânări suplimentare care ar putea întârzia finalizarea proiectului autostrăzii.
”De cealaltă parte, aveam nevoie să se întâmple odată chestiunea aceasta pentru că dacă nu se întâmpla ajungeam din nou ca lucrările la autostrada de la Râmnicu Vâlcea până la Boița să se amâne iar un an sau poate mai mult”, a declarat Ciucă.
Este exclus să se facă lucrări la Valea Oltului pe timpul nopții
Pe de altă parte, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avut o poziție contrară. El a explicat că lucrările pe Valea Oltului nu se pot desfășura pe timpul nopții din motive de siguranță.
„Nimeni nu-și asumă să facă defrișări noaptea în pădure, că nu pică pomi sau pietre care să pună în pericol viața oamenilor”, a declarat Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a subliniat riscurile semnificative asociate cu astfel de operațiuni pe timp de noapte în zonele montane.
„Nu poți să lucrezi noaptea în pădure la 100 de metri deasupra șoselei. I-am explicat premierului și a înțeles”, a spus ministrul.
În plus, Grindeanu a menționat că perioada verii a fost singura opțiune viabilă pentru desfășurarea acestor lucrări. Asta, în pofida suprapunerii cu sezonul concediilor.
„Următoarea fereastră de oportunitate este mai-iunie anul viitor. Vorbim de o zonă muntoasă, în care în iulie-august se lucrează 14 ore, că-i ziua lungă.
Din septembrie-octombrie începe sezonul ploios și atunci încep alunecările care apar și fără lucrări,” a explicat ministrul.
De asemenea, amânarea lucrărilor ar fi implicat costuri suplimentare sub formă de despăgubiri pentru firmele implicate în construcție.
În urmă cu câteva zile, ministrul Grindeanu a spus că lucrările la Valea Oltului sunt absolut necesare. Tot atunci, CNAIR anunța că sectorul DN7, între Boiţa şi Lazaret, este închis zilnic între orele 6.00 şi 20.00 în perioada 08 iulie – 09 august. Acest sector are o lungime de aproximativ 8 kilometri.
În această perioadă, constructorul are responsabilitatea de:
- a defrișa aproximativ 10 hectare de pădure în zonele critice
- a pregăti traseele esențiale pentru proiectare și construcție
Lucrările au fost demarate la data de 8 iunie și sunt planificate să fie finalizate într-o lună.