Patriotismul se demonstrează în fiecare zi prin ceea ce facem
Președintele PNL, Nicolae Ciucă, a subliniat importanța manifestării patriotismului în acțiuni cotidiene. El a afirmat vineri că este insuficient ca românii să proclame că sunt patrioți, ci trebuie să demonstreze acest lucru în mod constant prin comportamentul lor, atât în familie, cât și în comunitate.
El a subliniat că patriotismul se reflectă în atitudinea față de familie, copii, nepoți, vecini și în modul în care ne comportăm la locul de muncă.
„Nu sunt patriot dacă am îmbrăcat o ie sau un pieptar sau o bundița. Suntem patrioți prin ceea ce facem, prin ceea ce gândim, prin ceea ce reprezentăm în viața noastră de zi cu zi”, a declarat acesta.
În ceea ce privește angajamentul partidului PNL față de patriotism, Ciucă a menționat că partidul a adoptat sintagma „național” în denumirea sa și a subliniat rolul liberalilor în reprezentarea națiunii.
„Este suficient să amintim că suntem singurul partid din țară, dincolo de istoria noastră de peste 148 de ani, care avem sintagma național în denumirea partidului”, a mai spus Ciucă.
El a evidențiat importanța ca România să se simtă reprezentată și demnă în cadrul Uniunii Europene și NATO, precum și în alte contexte internaționale, subliniind responsabilitatea partidului de a valorifica potențialul țării.
Nu există soluție magică
Nicolae Ciucă a subliniat că nu există o soluție miraculoasă pentru problemele actuale. El a explicat că cheia rezolvării acestor probleme constă în creșterea colectării și a transparenței.
El a mai evidențiat această perspectivă în contextul unei conferințe cu aleșii locali ai PNL, în care s-au exprimat preocupări cu privire la creșterea populismului și a extremismului în Europa și în România.
Ciucă a subliniat că credibilitatea lor ca partid politic se bazează pe adevăr, realitate, sinceritate și onestitate în relația cu alegătorii, în loc să promită soluții magice.
„Nu există soluție magică, există doar soluție bazată pe realitate, bazată pe ceea ce reușit să colectăm, să așezăm în visteria statului și, de acolo, să putem să asigurăm ceea ce avem nevoie pentru îndeplinirea proiectelor noastre”, a declarat liderul PNL.
Nicolae Ciucă nu crede că Oltenia „este roșie”
Nicolae Ciucă a subliniat că Oltenia „nu este roșie”, referindu-se la preferințele electorale pentru PSD în această regiune. El a argumentat că Oltenia are o diversitate și o potențialitate care depășesc stereotipurile politice.
„Ne este teamă că Oltenia este roșie, Oltenia nu este roșie. Este adevărat, vara arde soarele, dar atunci este verde ca sunt ogoarele pline de culturi. Nu există Oltenia roșie”, a spus el.
Ciucă a accentuat că Oltenia are un spirit antreprenorial puternic și se potrivește perfect cu obiectivele politice ale PNL. El a subliniat că PNL nu reprezintă doar angajații din sectorul public, ci și mediul de afaceri și investițiile.
Liberalul a evidențiat, de asemenea, că în timpul mandatului său ca prim-ministru, investițiile au reprezentat 7% din PIB, cu rezultate semnificative, inclusiv cel mai mare buget de investiții de la bugetul de stat. El a menționat că pentru anul respectiv se alocase 7,2% din PIB pentru investiții și că sectoarele cu cea mai mare creștere economică includ construcțiile industriale, IT și agricultura, sectoare în care Oltenia are, de asemenea, o relevanță semnificativă.
Guvernul trebuie să devină partenerul mediului de afaceri
Nicolae Ciucă a subliniat că Guvernul ar trebui să colaboreze strâns cu mediul de afaceri și să devină un partener de încredere pentru acesta. El a argumentat că este esențial ca Guvernul să adopte o abordare care să susțină dezvoltarea mediului de afaceri și să promoveze condiții favorabile pentru investiții.
„Guvernul trebuie să devină partenerul mediului de afaceri, trebuie să se înscrie pe aceeași linie de conduită, de sprijin a mediului de afaceri, nu altfel. Nu avem cum altfel”, a spus liderul PNL.
Ciucă a subliniat că banii sunt factorul principal care generează creștere economică și că este crucial să se creeze un mediu propice pentru afaceri și să se consolideze sectorul de afaceri românesc.