Este nevoie de realizarea obiectivelor de infrastructură în termenele asumate, spune Nicolae Ciucă. „Cred că nu putem să mai tergiversăm aceste lucrări”, adaugă el. Premierul a participat la semnarea contractului pentru proiectarea tehnică și execuția Centurii de sud Arad.

Investiție de 60 de milioane de euro

„Este un eveniment foarte important pentru cetățenii municipiului Arad, pentru cetățenii județului Arad și pentru toți cei care vor putea să folosească această infrastructură deosebit de importantă în ceea ce înseamnă finalizarea inelului de centură al municipiului Arad, prin care se realizează interconectarea cu autostrada A1 Nădlac-Sibiu și cu DN7 Nădlac – Arad – Hunedoara. E un proiect care a început în urmă cu șase ani, cu o investiție de 60 de milioane de euro și se înscrie practic în obiectivele guvernului pentru dezvoltarea întregii infrastructuri rutiere din țara noastră”, spune Nicolae Ciucă.

Nu putem să mai tergiversăm aceste lucrări

El spune că este nevoie de realizarea obiectivelor în termenele asumate.

„Pe de o parte avem fondurile europene, iar din fondurile de coeziune sunt 9,7 miliarde de euro care trebuie folosiți în viitorul cadrul financiar, iar de partea cealaltă sunt fondurile din PNRR. Ca atare, nu este vorba numai de numărul mare al obiectivelor de infrastructură pe care ni le-am asumat, ci și termenul la care trebuie finalizate. Avem și o istorie a acestor amânări a recepționării lucrărilor și cred că este momentul ca atât la nivel local, cât și guvernamental, să avem în vedere respectarea acestor termene. Cred că nu putem să mai tergiversăm aceste lucrări”, adaugă premierul.

Practic, mai spune Ciucă, prin proiectul centurii municipiului Arad, se asigură fluidizarea traficului, siguranța traficului și reducerea nivelului de noxe prin scurtarea timpului de blocaj în trafic.

Ce cuprinde acest proiect

Drumul care va închide inelul de centură va face legătura între DN7 (Vladimirescu) şi DN 69 (Arad-Timişoara) şi va facilita accesul la autostrada A1. Proiectul cuprinde un pasaj peste calea ferată Timişoara-Arad, care va avea o lungime totală de 147 de metri, din care lungimea suprastructurii va fi de 138 de metri. Calea pe pasaj va avea partea carosabilă de 7,8 metri, două benzi de circulaţie, încadrate de parapete de siguranţă.

De asemenea, se va construi un pod peste Mureş cu o lungime de 1.115 metri. Calea pe pod va avea partea carosabilă de 7,8 metri, două benzi de circulaţie, de asemenea încadrate de parapete de siguranţă pentru protecţie foarte ridicată.

Finanţarea realizării ultimului segment de centură este asigurată de Guvern iar valoarea proiectului a crescut cu 37 de milioane de lei faţă de cea estimată şi anunţată în luna mai – 270.794.840 lei.

Conform reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad, acesta este cel mai important proiect de infrastructură derulat de instituţie în ultimii 30 de ani, iar finanţarea este de la Guvern.