Premierul Nicolae Ciucă susține că este esențială recunoașterea valorilor dascălilor, dar și respectul față de aceștia, având în vedere faptul că ei sunt cei care deschid calea elevilor spre educație.

Totodată, șeful Executivului a mai adăugat că la momentul actual, vocaţia dascălilor rămâne, alături de politici guvernamentale coerente şi de o finanţare adecvată, resursă importantă pentru un învăţământ de calitate.

De Ziua Învățătorului, premierul țării a mai vorbit și despre generațiile formate de-a lungul timpului prin răbdare, dar și prin iscusință.

„Ne gândim, astăzi, cu emoţie şi nostalgie, la învăţătorii noştri, care ne-au deschis calea către educaţie. Adevărate modele în comunitate, recunoaşterea valorii lor este esenţială într-o societate bazată pe cultivarea respectului faţă de dascăli.

Prin pricepere, răbdare şi iscusinţă, au format generaţie după generaţie, au modelat caractere, învăţându-i pe copii nu doar să scrie, să citească, ci şi să-şi iubească familia şi ţara, să deosebească binele de rău, adevărul de minciună, să-şi ajute semenii la nevoie.

Studentul care performează, azi, în universitate, profesionistul apreciat la locul de muncă valorifică, în folosul său şi al societăţii, în mare măsură, meritul învăţătorului care i-a insuflat bucuria cunoaşterii”, se arată în mesajul transmis de premier.

Rolul dascălilor în formarea viitoarelor generații

Un alt aspect punctat de Nicolae Ciucă l-a reprezentat transformarea prin care trece societatea. El susține că dascălii au rolul de a face față tuturor transformărilor și de a deschide noi perspective în rândul elevilor.

„Rolul dascălilor în aceste perioade de transformări sociale şi economice este esenţial pentru reuşita noastră. Vocaţia de a îndruma micuţii elevi la început de drum trebuie să fie dublată de adaptarea la evoluţia societăţii, schimbările tehnologice, dar şi de cele legate de dinamica procesului educaţional”, spune prim-ministrul.

Nicolae Ciucă a vorbit și despre efectele pandemiei de COVID asupra educației, dar și despre criza umanitară declanșată de războiul din Ucraina. El susține că ce s-a întâmplat în ultimii doi ani a fost provocare pentru procesul educațional, premierul făcând referire la trecerea cursurilor în mediul online.

Pe de altă parte, el a explicat că cei mai mulți dascăli s-au mobilizat și s-au adaptat rapid la aceste schimbări, astfel încât elevii să poată să poată să studieze în continuare.

De asemenea, premierul a apreciat și generozitatea dascălilor români de a oferi sprijin şi cunoaştere copiilor şi tinerilor ucraineni.

Nicolae Ciucă, despre efectele pandemiei de COVID în domeniul educației

Criza sanitară a trasat noi coordonate fiecărei profesii. Pentru procesul de educaţie ele au fost cu atât mai relevante, având în vedere provocarea trecerii în mediul online. Gestionarea crizei umanitare, consecinţă a agresiunii militare ruse din Ucraina, înseamnă şi deschiderea şcolilor, liceelor şi universităţilor româneşti pentru copiii şi tinerii refugiaţi în România. Sunt lăudabile mobilizarea şi adaptarea rapidă a sistemului de învăţământ, precum şi generozitatea dascălilor români de a oferi sprijin şi cunoaştere copiilor şi tinerilor ucraineni.

Ne-au arătat că solidaritatea poate îmbrăca forme atât de diferite şi că reprezintă speranţa că generaţiile viitoare de adulţi vor fi pregătite să dezvolte România. Este baza solidă pe care începem aplicarea proiectului de ţară ‘România educată’, proces deschis tuturor celor care vor să contribuie, cu responsabilitate. Vocaţia dascălilor rămâne, alături de politici guvernamentale coerente şi de o finanţare adecvată, resursă importantă pentru un învăţământ de calitate. Iar România a avut, are şi va continua să aibă educatori, învăţători şi profesori cu vocaţie. La mulţi ani, doamnelor şi domnilor învăţători!”, a mai transmis premierul Ciucă.