Premierul României, Nicolae Ciucă, a anunțat miercuri, 1 martie 2023, că proiectul legării orașului Ploiești de orașul Brașov prin autostradă NU a fost abandonat.
Autostrada Ploiești – Brașov NU va fi abandonată
Miercuri, 1 martie 2023, la semnarea contractului pentru reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 1021 Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov), premierul României, Nicolae Ciucă, a anunțat că proiectul legării Ploieștiului de Brașov prin autostradă NU a fost abandonat de autoritățile locale.
„Mă bucur că un proiect început în 1985 ajunge astăzi să fie transpus în realitate și vorbim despre un tronson de drum care va trece Carpații și va reuși să lege sudul țării de centrul țării”, a declarat, miercuri seară, Nicolae Ciucă.
Ministerului Transporturilor a început foarte multe elemente de infrastructură
Nicolae Ciucă a reamintit, totodată, că, anul trecut, au fost semnate contracte în valoare de 10,3 de miliarde de euro, iar „la nivelul Ministerului Transporturilor au fost începute foarte multe elemente de infrastructură”.
„Doresc să subliniez că nu s-a renunțat la proiectul legării Ploieștiului de Brașov prin autostradă și discuțiile pe care le avem la nivelul guvernului, asumarea pe care sperăm să o finalizăm printr-o decizie atât politică, cât guvernamentală foarte curând, să concretizeze demararea proiectului pentru autostrada Ploiești – Brașov”, a adăugat premierul României.
DJ 1021, Valea Doftanei – Brădet, va fi reabilitat de Ministerul Dezvoltării
De altfel, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a anunțat, miercuri, că drumul județean (DJ) 1021, Valea Doftanei – Brădet, va fi reabilitat și modernizat în curând. Guvernul României a aprobat recent indicatorii tehnico – economici.
Traseul urmează să fie împărțit în două tronsoane: primul va avea o lungime de 13.2 kilometri și va fi cuprins între km 37 + 620 (jud. Prahova) și km 50 + 820.38 (limita jud. Brașov), iar cel de-al doilea se va întinde pe 12.4 kilometri, între km 50 + 820.38 și km 63 + 256.08. Durata de execuție a acestui proiect este de 42 de luni, iar valoarea totală este estimată la 642.050.000 lei.
„Reabilitarea și modernizarea drumului județean 1021 se va realiza între km 37 + 620 și km 63 + 256.08, pe o lungime totală de 25.6 kilometri”, a transmis instituția respectivă.
Vremea bună accelerează lucrările de pe autostrada Sibiu – Pitești
Autostrada Sibiu – Pitești, numită și A1, este parte a Coridorului IV pan-european de transport, aflată, azi, în construcție. La finalul lucrărilor autostrada urmează să lege Bucureștiul de Pitești, Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara, Arad și Nădlac, făcând legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin.
Autostrada Sibiu – Pitești va avea în total o lungime de peste 122 de km şi I s-au acordat 4 ani pentru execuție. Lucrarea are o valoare de 1,7 miliarde de lei. Iată la ce se lucrează acum:
- La pasajele principale, coloanele forate, radierele, elevaţiile şi rigle/banchete cuzineţi (la 18 din cele 21 structuri principale);
- Coloanele forate sunt finalizate la 10 structuri principale (1686 coloane forate finalizate);
- La terenul de fundare şi la radierele şi elevaţiile podurilor casetate de pe autostradă, din nodul rutier Băiculeşti, nodul rutier Curtea de Argeş şi de pe drumurile de întreţinere şi drumurile locale [la 62 din cele 75 poduri casetate];
- Radierele şi elevaţiile de la 55 de poduri casetate sunt finalizate, iar la 37 de poduri casetate sunt montate şi dalele prefabricate / grinzi prefabricate“T” întors [1257 buc. dale / grinzi montate];
- La terenul de fundare şi la fundaţiile podeţelor cadru tip C2, C2” şi P2 de pe autostradă şi de pe drumurile locale / de întreţinere;Fundaţiile de la 48 de podete cadru tip C2/C2’/P2 şi podețe dalate sunt finalizate;
- Se montează elemente prefabricate tip C2, P2, A0, A2 la podeţele cadru tip C2, P2 şi podete dalate [la 6 podete cadru tip P2 şi 11 podete cadru tip C2 este finalizat montajul elementelor prefabricate];
- Se montează membrana bituminoasă hidroizolanta, inclusiv strat de protecţie din beton pentru membrana bituminoasă, la podurile casetate şi podeţele cadru şi dalate;
- Se aprovizionează carcase de armatura pentru coloane forate, radiere, elevaţii şi rigle/banchete cuzineţi la structurile principale;
- Se produc “Grinzi Prefabricate din Beton” pentru structurile principale – “Echipamente şi materiale destinate lucrărilor” – aflate în spaţii de depozitare temporară a elementelor prefabricate la producător / furnizor;
- Se aprovizionează armatura pentru radiere şi elevaţii poduri casetate [structurile minore] şi elemente prefabricate pentru podurile casetate şi podeţele cadru;
- Se aprovizionează agregate naturale de balastiera 0/63 mm şi agregate pentru anrocamente [piatra brută] pentru lucrările de terasamente şi consolidări;
Lucrări de terasamente:
- umplutură de pământ corp rambleu şi îmbunătăţire cu lianţi hidraulici umplutură de pământ (aproximativ 1.600.000 mc de umplutură);
Lucrări de consolidări:
- îmbunătăţirea terenului de fundare cu blocaj din piatra brută;
- îmbunătăţirea terenului de fundare cu lianți hidraulici;
- îmbunătăţirea terenului de fundare cu lianți hidraulici şi ranforsare rambleu cu geogrile;
- strat anticapilar din balast;
- coloanele forate [906 coloane forate finalizate], fundaţiile şi elevaţiile la zidurile de sprijin.
Lucrări hidrotehnice:
- canal Anif (excavaţie şi pereu din beton);
- protecţie taluz cu pereu din dale de beton;
- execuţie drenuri tranversale.
Lucrări de relocare / protejare a reţele de utilităţi:
- reţele electrice de joasă, medie şi înaltă tensiune.