Nicolae Ciucă, despre implicarea PNL în campania de pe TikTok a lui Călin Georgescu:
Nicolae Ciucă, fost prim-ministru și președinte al Senatului, a negat ferm orice implicare în gestionarea plăților pentru campania electorală a candidatului suveranist Călin Georgescu. În perioada în care Călin Georgescu își promova candidatura pe TikTok, Nicolae Ciucă ocupa funcția de președinte al Partidului Național Liberal (PNL).
Potrivit unei investigații realizate de Snoop, compania Kensington, angajată de PNL, a fost responsabilă pentru campania de promovare pe TikTok. Această companie a intrat în atenția Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT), conform informațiilor obținute de jurnaliști. În plus, investigația a scos la lumină posibile conexiuni între echipa candidatului Călin Georgescu și rețele de promovare asociate influenței rusești.
Aceeași investigație a relevat că și campania de promovare a cărții lui Nicolae Ciucă, desfășurată în vara acestui an, a fost plătită de PNL. Campania a fost realizată tot de Kensington pe TikTok, cu ajutorul unor influenceri, prin intermediul platformei FameUp. Cu toate acestea, fostul lider liberal și candidat la președinția țării a respins aceste afirmații.
„Nu am avut nicio informație până în momentul în care a apărut public ceea ce a părut că s-a întâmplat, deși Kensington spune că a fost o campanie furată. Am înțeles că inclusiv din slogan, ‘Echilibru și seriozitate’ a fost transformat în ‘Echilibru și verticalitate’. Asta este tot ce știu”, a declarat Nicolae Ciucă pentru HotNews. E
l a continuat, precizând: „Au fost multe care s-au discutat în perioada respectivă, tot felul de… Este bine să se lămurească. Doamne ferește! În niciun caz!” Ciucă a negat categoric că PNL ar fi avut vreo contribuție la favorizarea lui Călin Georgescu.
Pe lângă aceste dezvăluiri, jurnaliștii de investigație de la Snoop au scos la iveală și costurile asociate cu panourile publicitare utilizate în campania lui Nicolae Ciucă.
Campania de promovare a cărții autobiografice a lui Nicolae Ciucă
Campania de promovare a cărții autobiografice a lui Nicolae Ciucă, intitulată „Un ostaș în slujba țării”, a implicat costuri semnificative, suportate de Partidul Național Liberal (PNL) din fonduri publice.
Detalii financiare ale campaniei:
- Număr de panouri: Aproximativ 400 de panouri outdoor, însumând 762 de afișaje, au fost amplasate în diverse locații din țară, inclusiv orașe, autostrăzi și drumuri naționale.
- Costuri de producție și montaj: La începutul campaniei, PNL a cheltuit 450.000 de euro pentru producerea și instalarea panourilor publicitare.
- Chirie lunară: Pentru perioada 15 mai – 15 iunie 2024, chiria panourilor, incluzând TVA și taxe locale, a fost de 510.000 de euro.
- Costuri totale estimate:Până în prezent, campania a costat aproximativ 2 milioane de euro, iar
Această campanie a generat controverse, fiind percepută de unii ca o formă de promovare electorală mascată, având în vedere că a coincis cu perioade electorale și a fost finanțată din bani publici.