Care este cel mai important proiect implementat în 2023 de către departamentul pe care îl coordonați?

Ar fi greu să menționez un singur proiect, pentru că rezultatele obținute în 2023 de marca Dacia pe piața din România au implicat un efort constant desfășurat de-a lungul întregului an.

Bineînțeles, una din principalele direcții de acțiune a vizat susținerea lansării noilor produse, începând cu versiunea hibridă a modelului Jogger, continuând cu noua versiune de motorizare, de 65CP, a modelului Spring și cu introducerea nivelului de echipare „Extreme”, disponibil ca versiune transversală pe modelele Spring, Sandero Stepway, Duster și Jogger.

În același timp, am continuat să punem un accent major în dezvoltarea platformei de e-commerce a mărcii Dacia. Este în prezent cel mai performant instrument online pentru vânzarea de vehicule noi din România. În 2023 am înregistrat peste 9.000 de comenzi prin intermediul acestei platforme. Acest fapt a contribuit semnificativ la rezultatul excepțional de a avea toate cele 5 vehicule ale gamei Dacia în top 5 al celor mai vândute modele din România. 

Care sunt proiectele prevăzute pentru anul 2024?

În 2024, gama Dacia se va îmbogăți cu două modele noi. Este vorba a treia generație a SUV-ului Duster, și de noul Spring, ambele prezentate în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva. 

Cele două modele vor fi disponibile pe piața din România către jumătatea acestui an. Acestea reînnoiesc oferta Dacia în segmente extrem de importante. Duster este liderul istoric al segmentului SUV din România încă de la lansarea primei generații, în 2010. În același timp, Spring domină detașat clasamentul celor mai vândute vehicule 100% electrice de pe piața locală.

Miza este așadar extrem de ridicată odată cu predarea de ștafetă. Însă atuurile noilor modele mă fac să fiu pe deplin încrezător în viitoarea performanță a acestora.

Care sunt cele mai mari provocări cu care v-ați confruntat în ultimul an?

Cea mai însemnată provocare a reprezentat-o menținerea sub control a acelui reglaj fin între cererea comercială, aflată deja în creștere, și disponibilitatea fizică a vehiculelor solicitate de clienți, în contextul în care capacitatea de fabricație a modelelor Dacia a continuat să fie afectată de problemele de aprovizionare.

Din fericire, am reușit să găsim soluții pentru a reduce timpul de livrare al vehiculelor, fapt care a contribuit, de altfel, la rezultatul comercial foarte bun pe care l-am înregistrat pe ansamblul anului trecut.

Ce sfat i-ați da unui tânăr care este la început de drum într-o carieră similară cu a dumneavoastră?

Să fie curios și să urmărească evoluțiile din piață. Să fie pragmatic, să aibă capacitatea de a asculta, să caute permanent feedback-ul clienților.  Să fie deschis și să accepte sfaturile celor care au deja experiență în domeniu. Să fie un om de echipă, să muncească mult și să nu fie descurajat de eșecurile care pot apărea uneori în cariera sa. Să învețe din fiecare experiență care îl poate ajuta să progreseze.

Care credeți că vor fi cele mai importante schimbări în domeniul în care activați în următorii 10 ani?

Asistăm deja la o dinamică extrem de rapidă, nu doar în domeniul auto, ci în întreaga industrie a bunurilor de consum. Un pronostic pe următorii 10 ani este așadar greu de făcut. 

Ce este deja sigur este că rolul digitalului și al comerțului online va deveni tot mai important în vânzarea de automobile. Interacțiunea dintre brand și client nu se va mai desfășura doar în showroom-uri, ci va fi „phygitală”, adică un mix între interacțiune fizică și digitală. 

Bani. Ce vă spune acest cuvânt?

Unul din factorii care contribuie la bunăstarea societății, un mijloc, dar nu un scop în sine.

Ce părere aveți despre micro management? Care sunt avantajele și dezavantajele lui?

Cred că un bun manager este cel care își construiește o echipă de încredere, fiabilă, competentă și implicată. Aceasta permite concentrarea asupra strategiei, a direcțiilor mari de acțiune, prin evitarea intervențiilor sistematice în subiecte de ordin operațional. Totodată, delegarea către membrii echipei le permite acestora să își asume responsabilități care îi valorizează și care le permit să se dezvolte.