Nicușor Dan, acuzat că ar fi furat startul în campania pentru prezidențiale

Nicușor Dan, primarul Capitalei și candidat la alegerile prezidențiale, și-a lansat mesajul de campanie sub sloganul „România Onestă” și a anunțat începutul unei campanii outdoor, despre care a precizat că respectă toate reglementările legale în vigoare.

El a subliniat că „România Onestă” este un proiect care vizează un viitor bazat pe valori și adevăr, iar respectarea legii reprezintă un principiu fundamental al campaniei sale. Într-o postare pe rețelele sociale, Nicușor Dan a clarificat faptul că campania sa outdoor este conformă cu legislația din România.

De asemenea, el a făcut câteva precizări suplimentare legate de reglementările în vigoare. Astfel, a explicat că partidele politice și candidații independenți au dreptul de a primi donații și de a desfășura activități de promovare politică chiar și în afara perioadei electorale.

În acest context, a menționat că doar în perioada campaniei electorale, care începe cu 30 de zile înainte de alegeri, partidele sunt obligate să numească un mandatar financiar, iar materialele de propagandă politică trebuie să includă codul mandatarului.

În același timp, Nicușor Dan și-a lansat site-ul de campanie, nicusordan.ro, și a anunțat că scopul său este să adune 2 milioane de euro prin donații. De asemenea, a subliniat că va organiza o campanie susținută de zeci de mii de voluntari, scopul său fiind să înfrunte campaniile politice ce se bazează pe boturi, aducând un mesaj despre importanța votului.

În această perioadă de precampanie, primarul a explicat că donațiile pe care le-a primit până în prezent sunt de aproximativ 50.000 de euro și că transparența privind donațiile poate fi verificată pe site-ul său, cu actualizări în timp real.

Edilul speră la 2 milioane de euro din donații

Nicușor Dan a subliniat că în trecut a strâns o sumă considerabilă de 500.000 de euro în timpul precampaniei pentru alegerile locale, iar acum estimează că va putea aduna între 1 și 2 milioane de euro pentru campania prezidențială.

De asemenea, el a respins acuzațiile privind o „furare de start” în campania electorală, explicând că panourile publicitare pe care le-a amplasat sunt legale și au fost puse în acord cu reglementările existente, spre deosebire de perioada campaniei electorale, când aceste acțiuni sunt reglementate mai strict.

În ceea ce privește panourile publicitare cu imaginea sa, Nicușor Dan a precizat că a semnat un contract de 200.000 de euro pentru promovarea în următoarele două luni, sumă ce va fi acoperită din donații.

„Noi avem precampanie, în care cheltuielile nu sunt rambursate şi avem o lună de campanie în care cheltuielile sunt rambursate de stat, într-o anumită limită. Eu vorbesc acum doar de precampanie.

Mi-aş dori să strângem 2 milioane, pentru moment au donat cam 900 de oameni, un total de cam 50.000 de euro, 250.000 de lei şi este pe site-ul meu, nicusordan.ro, situaţia în orice moment, cu fiecare donaţie, ea se actualizează. (…)

Spre deosebire de partide, nu există o finanţare de la stat, şi ăsta e modul în care pot să-mi duc precampania”, a explicat primarul general al Capitalei la Antena 3, sâmbătă seară.

Anterior, el a vorbit despre același subiect și într-o postare pe pagina sa de socializare.