Primarul general ales a vorbit în primă fază despre sistemul de semaforizare inteligent, care în prezent nu funcționează în Capitală. De asemenea, premierul Orban a venit cu precizări despre acest sistem, care ar trebui extins, pentru că inițial a fost prevăzut doar în interiorul inelului circular al orașului.
„Sistemul nu a funcționat sau a funcționat pe bucăți foarte mici. Important este să aducem acea tehnologie, avem softul, dar nu avem hardul, adică nu avem semafoarele, să aducem acea tehnologie care are încorporată camera în semafor astfel încât semaforul ia decizie în timp real. Nu cum este acum. Avem toți experiența asta. Dacă trecem prin aceeași intersecție și la 8:00 dimineața, și la 12:00 ziua, și la 12:00 noaptea la fel durează semaforul”, a spus Nicușor Dan la România TV.
De asemenea, premierul Ludovic Orban a venit la rândul său cu precizări în ceea ce privește sistemul de semaforizare.
„Sistemul actual nu funcționează, deoarece nu s-a asigurat mentenanța. S-au cheltuit 20 și ceva milioane de euro, la care nu i s-a asigurat mentenanța. Acest sistem de management al traficului, care a fost inițial prevăzut în interiorul inelului circular trebuia extins în afara inelului circular, unde are eficiență mult mai mare. Sistemul așa cum este el proiectat reduce timpul de deplasare pe direcțiile de deplasare din interiorul inelului cu maximum 18% din timpul de deplasare pe semafoare cu culoare fixă. Dar nu a funcționat. Deci un sistem în care s-au investit bani, s-au achiziționat și nu s-a asigurat mentenanță”, a spus Ludovic Orban la România TV.
Pe de altă parte, Nicușor Dan a dat ca exemplu orașul Viena, care are o structură asemănătoare cu a Bucureștiului și a precizat că și în cazul nostru se poate dezvolta transportul public prin introducerea metroului de suprafață.
„După cum cunosc modele din mai multe orașe occidentale, Viena este, ca structură a orașului, este cea mai apropiată de București. Trebuie să dezvoltăm transportul public și o soluție este acel metrou de suprafață, adică niște trenuri care să circule pe infrastructura CFR pe inelul CFR din jurul Bucureștiului și să intre în București acolo unde au existat sau există linii la Gara de Nord, la Gara Obor, în calea Rahovei, la AFI Cotroceni.
Asta este un lucru care practic triplează linia de metrou existentă și înțelegem cu toții ce beneficiu este că avem metroul în București în momentul de față. Trebuie să reabilităm liniile de tramvai. Și pentru una, și pentru alta avem bani europeni pe exercițiul nou care începe”, a precizat Nicușor Dan.
Nu în ultimul rând, acesta a vorbit și despre sistemul de mari parcări la intrarea în București. În opinia lui Nicușor Dan, acestea, împreună cu un transport public dezvoltat, vor putea contribui la decongestionarea traficului.
„Tot pentru a lua presiunea de pe transportul, de pe traficul din București, trebuie să facem sistemul de mari parcări la intrarea în oraș și am prezentat în campania asta, am prezentat harta acestor mari parcări, unde trebuie să fie. Și pe astea, pe construcții există bani europeni. Ele trebuie să fie conectate cu transportul public, pentru că degeaba faci parcarea, dacă nu îi dai garanția omului că ajunge mai repede cu transportul public decât cu mașina lui. Dacă ajunge mai repede cu mașina lui, nu se dă jos din mașină și merge și contribuie la traficul pe care îl avem în București”, a mai spus primarul general ales.
Sursă foto: INQUAM/Octav Ganea