Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, spune că traseele de noapte din Capitală sunt un real succes.
Tot mai mulţi bucureşteni apelează la traseele de noapte ale transportului public
Extinderea traseelor de transport public de suprafaţă, dar şi posiblitatea plăţii cu cardul au dus la o creştere importantă a numărului de pasageri, scrie edilul într-un mesaj postat sâmbătă pe pagina sa de socializare.
„Traseele de noapte ale transportului public din București se dovedesc a fi un succes.
Predictibilitatea, extinderea traseelor și posibilitatea plății călătoriilor cu cardul au dus la creșterea semnificativă a numărului de pasageri.
Autobuzele de noapte au un program clar – un interval de 30 minute între orele 22:30 – 01:00 și 04:00-05:00 și 60 minute între 01:00-04:00 – iar traseele au fost extinse astfel încât să poată acoperi zone din toate sectoarele Capitalei: Bd. Ghencea – Valea Oltului, șos. Fundeni – Bd. Lacul Tei, șos. Chitilei – Bd. Ion Mihalache”, se arată în mesajul postat de Nicuşor Dan pe Facebook.
Ar putea creşte frecvenţa de circulaţie a autobuzelor de noapte care ajung la Piaţa Unirii
Primarul general a mai explicat că traseele au fost concepute astfel încât să asigura legături cu Aeroportul Otopeni și cu Gara de Nord.
În plus, autobuzele cele mai utilizate au fost cele care ajung la Piaţa Unirii (Centrul Vechi), iar frecvenţa de circulaţie a acestora ar putea fi crescută, dacă va fi necesar.
„De asemenea, liniile N1 și N10 asigură legături conform aceluiași program pe inelul principal de circulație al Capitalei. Pentru a fi cât mai eficiente, traseele au fost astfel concepute pentru a asigura legături cu Aeroportul Otopeni (autobuzul 783) și cu Gara de Nord.
Potrivit statisticilor, autobuzele cele mai utilizate au fost cele care ajung în zona Piața Unirii (Centrul Vechi), iar dacă va fi necesar vom crește frecvența de circulație a acestora”, a mai precizat Nicuşor Dan.
Vezi aici harta completă a transportului de noapte din Capitală.
100 de noi troleibuze în Bucureşti, cu ajutorul unei finanţări nerambursabile din Fondul de Mediu
Tot în legătură cu transportul public din Capitală, Nicuşor Dan anunţa marţi, 12 iulie, că se va lansa în curând licitaţia pentru achiziţia a 100 de noi troleibuze.
„În cel mai scurt timp vom lansa în SEAP documentația pentru achiziția a 100 troleibuze pentru care există finanțare nerambursabilă din Fondul de Mediu.
Cele 100 de troleibuze noi se vor achiziționa suplimentar față de cele 22 de troleibuze finanțate prin PNRR.
Valoarea estimată totală a acestui proiect este de 273.109.244 lei fără TVA, finanțare din veniturile Fondului de Mediu obținute din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră.
Cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m, au podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, au în dotare computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 de km.
Garanția funcționării este de minimum 300.000 km de la data punerii în exploatare sau minimum 5 ani pentru troleibuz în ansamblu și pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreținerea planificată, consumabilele și manopera efectuată în această perioadă”, se arăta în mesajul postat de primarul general la începutul săptămânii.