Un nou scandal în Capitală! Ce i se reproşează primarului general, Nicuşor Dan?

Abonamente şi titluri de călătorie comune pentru metrou, STB şi trenul Gara de Nord-Otopeni

Joi, 10 februarie, a fost adoptat un proiect de hotărâre în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti ce vizează integrarea trenului Gara de Nord-Otopeni în sistemul tarifar unitar al zonei metropolitane Bucureşti-Ilfov.

Un abonament care integrează linia de tren Gara de Nord-Otopeni cu metroul şi cu transportul public de suprafaţă va costa 210 lei pe lună, 1.100 de lei pentru şase luni şi 2.000 de lei pentru 12 luni.

Care vor fi, mai exact, toate tarifele?

Abonamentul suprafaţă-metrou-feroviar va avea următoarele preţuri:

  • 20 de lei pentru 24 de ore;
  • 40 de lei pentru 72 de ore;
  • 210 lei pentru o lună;
  • 100 de lei pentru şase luni;
  • 000 de lei pentru 12 luni.

Abonamentele suprafaţă-feroviar sau metrou-feroviar vor avea umătoarele preţuri:

  • 140 de lei pentru o lună;
  • 800 de lei pentru şase luni;
  • 400 de lei pentru 12 luni.

În prezent, spre comparaţie, abonamentele suprafaţă-metrou au următoarele costuri, potrivit Agerpres:

  • 140 de lei pentru o lună;
  • 700 de lei pentru şase luni;
  • 200 de lei pentru 12 luni.

În plus, titlurile de călătorie metropolitane integrate cu valabilitate de 24 de ore şi 72 de ore vor permite oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafaţă, metrou şi feroviar, pe ruta Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, în regiunea Bucureşti-Ilfov.

Nicuşor Dan, ameninţat de PSD cu o sesizare la DNA!

Social-democraţii nu sunt de acord cu proiectul şi anunţa, prin vocea consilierului municipal PSD Aurelian Bădulescu, că nu vor vota în favoarea acestuia.

Ulterior, grupul PSD a părăsit şedinţa de joi a CGMB, însă proiectele au fost votate în unanimitate.

Nicuşor Dan este acuzat de PSD de constituirea şi sprijinirea unui grup infracţional care vizează denaturarea licitaţiilor.

“Domnul Nicuşor Dan împreună cu domnul Drăgănescu Celestin Domiţian, în calitatea lui de consilier personal pe probleme legate de transport, au înţeles la nivelul Municipiului Bucureşti să iniţieze şi să constituie şi să sprijine un grup infracţional care vizează denaturarea licitaţiilor în ceea ce priveşte echipamentul ITS cu care fiecare unitate mijloc de transport este dotată.

Dar această chestiune o vom detalia în cursul zilei de mâine, când înţelegem să sesizăm DNA şi să depunem documente în acest sens. (…) Vom solicita săptămâna viitoare prezenţa directorului Direcţiei de Integritate de la nivelul PMB pentru a-i fi înmânate nişte documente care vizează alte fapte în care Nicuşor Dan este iniţiator”, a transmis Bădulescu.

Aurelian Bădulescu: Nicuşor Dan face şi câteva lucruri care frizează cu infracţiunea

“Şedinţa de astăzi noi o ţinem pentru că este o nouă încercare a numitului Nicuşor Dan de a aplica din nou la acest plan măreţ, Anghel Saligny, de altfel bun pentru toată România. Numai că dânsul are nişte probleme.

La toate punctele de pe ordinea de zi să vă uitaţi la comunicarea pe care o face ministerul de resort. Domnul Nicuşor Dan, pe lângă faptul că nu înţelege să semneze niciodată cererile – pentru că asta ne spune ministerul – mai face şi câteva lucruri care frizează cu ceea ce îi place dumnealui, adică cu infracţiunea.

Devizul general nu este întocmit conform anexei 2.1 din normele metodologice, aşadar sumele nu pot fi verificate. De aceea devizul general nici nu a fost semnat”, a mai indicat Aurelian Bădulescu.

Cum se apără primarul general al Capitalei?

Ca răspuns la aceste acuzaţii, Nicuşor Dan afirmă că proiectele au fost depuse în “faza de intenţie” şi că o parte dintre acestea nu au studiu de fezabilitate. Mai mult, edilul spune că instituţia pe care o conduce a depus o cantitate mare de documente pentru a nu rata termenul obligatoriu

El admite că au existat şi erori, însă acestea urmează să fie clarificate.

“La acest moment al procedurii nu este obligatoriu să fie depuse cereri care au deja studii de fezabilitate. Deci este permisă depunerea de proiecte care sunt în fază de intenţie, ceea ce e cazul pentru o parte din proiectele pe care le-am propus noi.

Dacă noi am fi găsit în această primărie acele proiecte cu studii de fezabilitate, ar fi fost foarte bine, dar o parte dintre ele nu există şi atunci, pentru a nu pierde termenul obligatoriu de depunere, le-am depus la faza de intenţie – bineînţeles, fiind o cantitate mare, cu erorile inerente – şi în tot timpul acestor clarificări, dintre care aceasta este prima, le vom corecta.

Şi în timpul acesta sperăm să facem şi studiile de fezabilitate pentru ele, pentru ca ele să fie cât mai mature în momentul în care vor veni cu adevărat banii”, a declarat, joi, Nicuşor Dan.