„Din păcate, în ziua de Sf. Dumitru, când vine cea mai multă lume la pelerinaj, nu o să fiu încă primar în funcţie, deci responsabilitatea şi pentru acea zi, şi pentru protocolul care a fost semnat revine actualului primar, Gabriela Firea.
Suntem cu toţii o comunitate. Bineînţeles că există o necesitate de comuniune religioasă pentru foarte mulţi dintre noi. Însă în această situaţie excepţională, în care există pericol de răspândire a acestei boli, trebuie să fim cu toţii rezonabili şi responsabili şi să reuşim să respectăm toate regulile pe care specialiştii le impun. Acest pelerinaj de Sf. Dumitru, din acest an, ar fi fost mai bine să nu fie organizat, pur şi simplu”, a spus Nicuşor Dan la B1.
Ar fi fost bine ca această ceremonie religioasă să nu aibă loc
Conform celor spuse de Nicușor Dan, nu poate fi prevăzut numărul de persoane care vor participa la un astfel de eveniment.
„Este un lucru bun că s-a anulat procesiunea, însă nu e posibil să prevezi. Dacă tu spui că nu vor fi mai mult de 500 de persoane într-un singur moment, nu poţi să prevezi că nu vor veni la un moment dat 3.000 de oameni care vor aştepta, pentru că nu vor putea să intre, şi atunci de la 3.000 se vor face 5.000 şi o să avem tipul acesta de busculade. Eu cred că în acest an, în condiţiile foarte speciale în care ne aflăm, ar fi fost bine ca această ceremonie religioasă să nu aibă loc”, a adăugat Nicuşor Dan.
Cum va fi organizat pelerinajul de Sfântul Dimitrie cel Nou
Pelerinajul de Sfântul Dimitrie cel Nou va avea loc în acest an în condiţiile stării de alertă, de duminică până marţi. Trebuie menționat că la eveniment vor putea participa doar credincioşii bucureşteni.
Primăria Capitalei a precizat că toate aspectele organizatorice privind desfăşurarea pelerinajului, în zona Catedralei Dealului Patriarhiei, au fost stabilite, conform legislaţiei în vigoare, în cadrul şedinţei Comisiei pentru organizarea evenimentelor publice, din care fac parte reprezentanţii tuturor instituţiilor cu responsabilităţi în domeniul ordinii şi siguranţei publice – Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, Poliţia Rutieră, Jandarmerie, ISU, ASSMB, STB. Conform aceleiaşi surse, „potrivit prevederilor legale, primarul general a luat act de deciziile luate de comisie, fără a interveni în niciun fel” asupra celor decise în cadrul şedinţei.
„Organizatorul adunării publice, Patriarhia Română Mitropolia Munteniei şi Dobrogei – Arhiepiscopia Bucureştilor, a acceptat toate condiţiile impuse de Ministerul Afacerilor Interne, printre care şi cele prevăzute de anexa nr. 3, pct. 8,9 si 10 din HG 856/2020, conform cărora ‘pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu participarea persoanelor care au domiciliul sau reşedinţa în localitatea unde se desfăşoară respectiva activitate’ adică, în acest caz, numai persoane din Municipiul Bucureşti”, transmite PMB.
Sursă foto: Inquam Photos / George Călin