Acesta susține că nu există nicio documentație de urbanism care să prevadă un drum permanent prin pădure. Pe de altă parte, este de acord cu soluţia provizorie de traversare a pădurii pe drumul forestier, până la construirea unor ieşiri definitive în şoseaua de centură.

Nicușor Dan este împotriva unui drum permanent prin pădurea Băneasa

„Locuitorii din Greenfield sunt victimele unui dezvoltator care s-a grăbit să facă blocuri fără să facă şi drumuri, cu concursul unei autorităţi locale incompetente. E una din sutele de dezvoltări pe acelaşi calapod, ale căror consecinţe le simt bucureştenii blocaţi în trafic.

Nu sunt de acord şi nu voi face niciun demers pentru un drum permanent prin pădure (cu atât mai mult cu cât s-au parcelat terenurile de o parte şi alta a drumului de către proprietari care vor să construiască). Nu există nicio documentaţie de urbanism care să-l prevadă, iar eu nu voi propune vreuna. Însă în măsura în care este legal, sunt de acord cu soluţia provizorie de traversare a pădurii pe drumul forestier existent până la construirea unor ieşiri definitive în şoseaua de centură”, a scris edilul pe Facebook.

Investitorul a obținut un PUZ ce prevedea două intrări din șoseaua de centură

Pe de altă parte, Nicușor Dan susține proiectele care prevăd drumuri de ieșire în șoseaua de centură.

„Investitorul are din anul 2019 avizul preliminar de la PMB pentru trei PUZ-uri care prevăd ieşiri din cartier în şoseaua de centură. În baza acestor avize preliminare trebuie să obţină avizele de la alte instituţii şi să revină la PMB pentru avizul arhitectului-şef. Pentru două dintre proiecte nu a mai revenit la PMB. Pentru al treilea a venit la PMB cu documentaţia completă în decembrie 2022″, a continuat primarul general al Capitalei.

El a menționat că în anul 2008, investitorul o obținut un PUZ (Plan Urbanistic Zonal) care prevedea două intrări din şoseaua de centură.

„PUZ-ul nu prevedea cine să facă aceste drumuri de acces, investitorul sau autoritatea. În mod normal, autoritatea trebuia să dea PUZ-ul împreună cu un plan de acţiune care să condiţioneze emiterea autorizaţiilor de construire de realizarea în prealabil a drumurilor pe cheltuiala investitorului. Investitorul a obţinut un alt PUZ în 2019, pentru o a doua etapă a dezvoltării, mult mai mare decât precedenta, fără alte drumuri de acces”, a conchis Nicușor Dan.