Reprezentanţii municipalităţii în Adunările generale ale acţionarilor din companiile municipale vor avea mandate „clare” şi „limitate”, cu obiectivul desfiinţării acestora, deoarece sunt „ineficiente”, a transmis, miercuri, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan.
„Luni facem primul pas spre desfiinţarea companiilor municipale costisitoare sau chiar falimentare din Bucureşti.
”Mandate clare şi limitate”
Pe lângă completarea Consiliului General al Municipiului Bucureşti cu noii consilieri generali şi alegerea viceprimarilor Capitalei, am inclus pe ordinea de zi a şedinţei CGMB din 21 decembrie proiectele de hotărâre pentru desemnarea noilor reprezentanţi ai municipalităţii în Adunările Generale ale Acţionarilor (AGA) ale companiilor municipale.
Aceşti noi reprezentanţi vor avea mandate clare şi limitate, cu obiectivul desfiinţării acestor companii ineficiente.
Bucureştenii nu vor mai plăti risipa şi incompetenţa, iar Primăria Capitalei va contracta serviciile de care are nevoie de pe piaţa liberă, în mod transparent, prin contracte corect negociate”, a scris edilul general, pe Facebook.
Înfiinţarea unei comisii speciale pentru monitorizare
Pe ordinea de zi a şedinţei de luni a CGMB figurează 28 de proiecte de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor municipiului Bucureşti în Adunări generale ale acţionarilor din 24 de companii municipale, Societatea de Transport Bucureşti STB SA, societatea Service Ciclop SA, SC REBU SA şi SC Apa Nova Bucureşti SA.
În şedinţă se va dezbate şi un proiect care vizează înfiinţarea unei comisii speciale pentru monitorizarea companiilor municipale.
Conform proiectului, comisia va fi alcătuită din nouă consilieri municipali şi ar urma să funcţioneze pentru o perioadă de doi ani. Aceasta va prezenta CGMB din şase în şase luni rapoarte cu propuneri concrete de îmbunătăţire a activităţii.
Principalele obiective ale comisiei
Printre obiectivele comisiei se numără:
– analizarea activităţii economice a societăţilor comerciale înfiinţate în subordinea CGMB sau unde acesta este acţionar;
– evaluarea îndeplinirii obiectivelor pentru care au fost înfiinţate societăţile comerciale aflate în subordinea CGMB, acolo unde astfel de obiective au fost trecute în notele de fundamentare care au stat la baza hotărârilor de înfiinţare a societăţilor;
– evaluarea activităţii de management a membrilor Consiliului de Administraţie numiţi de Adunarea Generală a Acţionarilor;
– asigurarea transparenţei faţă de CGMB în legătură cu desfăşurarea activităţii economice, a societăţilor comerciale înfiinţate în subordinea CGMB sau unde CGMB este acţionar şi în legătură cu situaţia juridică a acestor companii. În acest sens, comisia specială înfiinţată va solicita de la organele de conducere a acestor companii rapoarte, situaţii financiare anuale sau intermediare (trimestriale, semestriale), situaţii legate de execuţia bugetară a fondurilor de care dispun companiile, precum şi orice alte documente ce ţin de activitatea economică şi juridică a acestor societăţi;
– asigurarea unui cadru unitar de funcţionare din punct de vedere economic şi juridic a societăţilor comerciale înfiinţate în subordinea CGMB sau unde acesta este acţionar.
Foto: Inquam Photos / George Călin.