Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a discutat despre planurile de reglementare privind trotinetele electrice și dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete în București. În privința acestui subiect edilul consideră că este necesară o abordare echilibrată și eficientă.
Trotinetele electrice nu vor fi interzise în București
Primarul Nicuşor Dan a declarat că, deși nu se pune problema de a interzice trotinetele electrice în București, este esențial să se reglementeze modul în care acestea sunt închiriate și utilizate. Edilul a spus că în alte orașe din Occident acestea sunt o problemă uriașă, dar în Capitală încă nu sunt o problemă.
El a menționat că trotinetele electrice sunt utile atâta timp cât sunt folosite pe pistele de biciclete, dar a subliniat necesitatea de a reglementa modul în care sunt închiriate și locurile unde pot fi lăsate pe străzi.
„Viceprimarul are un proiect de hotărâre care încă are mici dezbateri între consilierii generali, despre reglementarea modului în care se închiriază. Pentru noi nu se pune problema de interzicere. În opinia mea, atâta timp cât ele folosesc doar pistele de biciclete, ele sunt utile”, a afirmat Nicuşor Dan pentru RFI.
În ceea ce privește infrastructura pentru biciclete, primarul a anunțat planuri ambițioase pentru anul viitor. Acestea includ amenajarea unui traseu de la Piața Constituției până la Stadionul Național. Proiectul face parte dintr-un efort mai larg de îmbunătățire a condițiilor pentru bicicliști în Capitală.
Nicuşor Dan a recunoscut că unele proiecte rămase de la fosta administrație nu au putut fi implementate din cauza greșelilor de proiectare.
„Anul viitor o să facem de la Piaţa Constituţiei până la Stadionul Naţional, de-a lungul fostei Căi a victoriei socialismului. (…) Problema e de proiectare, pentru că te intersectezi cu treceri de pietoni”, a explicat primarul.
Nicușor Dan, despre un Masterplan Velo al Bucureștiului
Primarul a vorbit și despre subiectul companiilor municipale, menționând că ideea înființării acestora pentru a gestiona diverse proiecte a fost o „decizie nefericită”.
El a subliniat că, deși multe dintre aceste companii aveau angajați de bună credință, lipseau expertiza și capacitatea necesară pentru a duce la bun sfârșit proiectele importante.
În acest context, Nicuşor Dan a reamintit că este în curs de elaborare un studiu de fezabilitate pentru un Masterplan Velo al Bucureștiului, care va contribui la dezvoltarea unei rețele eficiente și moderne de piste pentru bicicletele și trotinetele electrice din București.