Direcția Națională Anticorupție (DNA) a deschis un dosar penal pe numele primarului general al Capitalei, Nicușor Dan, urmare a plângerilor depuse de Mihai Enache, candidatul Alianței pentru Unirea Românilor (AUR) la Primăria Capitalei.
Acuzațiile vizează posibile nereguli financiare legate de campania publicitară a primarului.
DNA a fost sesizat în cazul lui Nicușor Dan în data de 30 aprilie
Conform declarațiilor lui Mihai Enache, ancheta a fost demarată în urma unei sesizări făcute pe 30 aprilie, candidatul AUR exprimându-și speranța pentru o soluționare rapidă a cazului.
„Am fost chemaţi de procurorii DNA pentru a fi înştiinţaţi că a fost începută urmărirea penală în urma plângerii depuse de noi pe 30 aprilie. Sperăm la o anchetă cât mai rapidă, în aşa fel încât să aflăm până la alegeri care este situaţia reală cu privire la campania de publicitate outdoor utilizată de domnul Nicuşor Dab.
Fie dânsul a folosit pentru plata acestor servicii nişte sume de bani pe care nu le-a declarat şi pe car nu le vedem, fie a primit beneficii directe, constând în reduceri substanţiale de la singura societate comercială cu care a avut contracte, societatea controlată de domnul Matei Păun”, a declarat Mihai Enache, conform comunicatului de presă al AUR.
Enache susține că Nicușor Dan ar fi cheltuit aproximativ 500.000 de euro pentru panourile publicitare, sumă care nu ar corespunde donațiilor raportate pe site-ul oficial al primarului.
„Domnul Nicuşor Dan ne spune în continuare de acele donaţii primite pe site. Nici astăzi, când discutăm noi, suma contorizată pe site-ul oficial al domnului Nicuşor Dan nu atinge 180 de mii de euro aşa cum dânsul a declarat că l-a costat această campanie, fără să mai vorbim despre faptul că plăteşte în paralel şi o campanie agresivă în online”, a explicat Enache.
Suma de 300.000 de euro trebuie clarificată
Candidatul AUR a ridicat și problema relației dintre Nicușor Dan și Matei Păun, presupusul beneficiar al contractelor de publicitate, subliniind necesitatea clarificării surselor de finanțare ale campaniei.
„Nu înțelegem de ce este o problemă pentru Nicușor Dan că este ajutat de Matei Păun. Dacă au o relație apropiată nu e nicio problemă că domnul Matei Păun are afaceri în Rusia și Belarus, dar românii trebuie să știe cu toții din ce surse de bani și-a plătit domnul Nicușor Dan campania mega agresivă și opulentă de publicitate exterioară”, a adăugat Enache.
La DNA, Mihai Enache a fost însoțit de Matei Ștefănescu, avocat și candidat AUR la Primăria Sectorului 4, care a subliniat existența unor indicii despre o sumă de peste 300.000 de euro neclarificată, care ar fi fost folosită în campania de publicitate.
Avocatul a precizat că această campanie a început anterior momentului la care au început să se strângă donațiile, așa că aceste fonduri existau deja. Companii solicită plata în avans sau termene scurte și este necesar ca organele de cercetare penală să investigheze de unde au apărut acești bani și cu ce titlu au ajuns în campania de publicitate, mai spune Matei Ștefănescu.