Nigeria devine prima țară din lume care interzice modelele albe în reclame

Practic, în reclamele din această țară nu vor putea apărea decât modelele de culoare și care vorbesc corect limba nigeriană, fără accent străin. Prin această decizie, Nigeria devine prima țară din lume care interzice modelele albe în reclame, informează Binnews.

”Toate spoturile publicitare și materialele de comunicare de marketing trebuie să utilizeze doar modele nigeriene și voci din off fără accent britanic”, a anunțat Consiliul de Reglementare a Publicității din Nigeria (ARCON). Potrivit guvernului nigerian, măsura adoptată de ARCON va contribui la stimularea talentelor autohtone și a creșterii economice.

O schimbare radicală, care corespunde dorințelor oamenilor din Nigeria.

Jumătate din modele erau britanice

Interdicția reprezintă o schimbare radicală în Nigeria, țară în care aproximativ mai bine de jumătate din modelele care apăreau până acum în spoturi publicitare erau britanice, a declarat Steve Babaeko, președintele Asociației Agențiilor de Publicitate din Nigeria.

Noile reglementări „corespund, în sfârșit, dorințelor oamenilor din Nigeria. Oamenii spun: „Suntem o țară de aproximativ 200 de milioane. Cum poți să spui că nu ai putut găsi modele indigene pentru această reclamă?’”, a declarat Babaeko.

Până acum, companiile care alegeau ca în reclamele lor să nu apară nigerieni erau taxate cu 100.000 Naira sau 237 de dolari. Odată cu introducerea noii măsuri, de la 1 octombrie, descurajarea firmelor va deveni permanentă.

Conform presei locale, președintele Nigeriei, Muhammadu Buhari, a semnat recent un proiect de lege care acordă ARCON dreptul de ”a asigura păstrarea conținutului local nigerian și utilizarea abilităților indigene ca element important în serviciile de comunicare publicitară din țară”.

Generatorul de venituri cu cea mai rapidă creștere

O analiză realizată între anii 2017- 2021 de PricewaterhouseCooper a estimat că Nigeria, cea mai mare economie a Africii, va fi generatorul de venituri din lume cu cea mai rapidă creștere în industria divertismentului și mass- media în următorii cinci ani.

Interdicția se va referi la „orice reclamă TV sau expusă în spațiul publicitar nigerian”, vizând o industrie evaluată, în 2021, la aproximativ 450 de milioane de dolari.