Producătorul de încălţăminte şi articole sportive Nike a raportat un profit peste estimări în primul trimestru fiscal, cu toate că vânzările au scăzut ca urmare a restrângerilor cheltuielilor în rândul clienţilor.

Nike a înregistrat un profit net de 513 milioane de dolari, sau 1,04 dolari per acţiune, peste estimările analiştilor care previzionau un câştig de 97 de cenţi per acţiune. În aceeaşi perioadă a anului trecut, compania raporta un profit net de 510,5 milioane de dolari.

Veniturile Nike au scăzut însă cu 12%, la 4,8 miliarde de dolari, sub estimările de 4,9 miliarde de dolari.

Potrivit lui Mark Parker, CEO-ul companiei, Nike a reuşit creşterea profitului net datorită concedirilor efectuate şi a reducerii chetuielilor pentru marketing.

Cu toate acestea, compania nu a putut trece de reticenţa consumatorilor care se tem să scoată din buzunare aceleaşi sume pe care le chetuiau anul trecut în această perioadă.

Primul semestru al anului fiscal 2009-2010 este cel mai dificil pentru Nike, grup afectat de fluctuaţiile valutare cât şi de lipsa unui eveniment sportiv major.