Cosmote şi Romtelecom, companii cu venituri anuale de peste un miliard de euro, au trecut la brandul Telekom România în luna septembrie a acestui an, iar actualul CEO, Nikolai Beckers, care lucrează în Deutsche Telekom de 20 ani, consideră că noua companie este capabilă şi va schimba total peisajul telecom din ţara noastră.

„Rebrandingul Cosmote şi Romtelecom a fost cel mai mare eveniment telecom de pe piaţa românească. Cu această rebranduire am intrat într-o nouă eră caracterizată de standarde înalte, o experienţă îmbunătăţită pentru toţi clienţii, construită în jurul filozofiei One Stop Shop“, afirmă Nikolai Beckers. Conceptul one-stop-shop presupune, pentru clienţi persoane fizice, că pot opta pentru broadband mobil și fix, voce mobilă și fixă și divertisment TV, având o singură factură. Pentru comunitatea de afaceri conceptul One Stop Shop presupune o experiență unică, adaptată, și un punct unic de contact pentru toate nevoile de comunicare: un portofoliu complet de soluții fixe și mobile, aplicații și soluții IT integrate, plus cea mai variată gamă de echipamente IT&C.

„Obiectivul nostru este de a face Telekom România prima alegere a clienţilor. Şi pentru că un obiectiv clar are nevoie de o cale clară, pentru noi, această cale este un plan ambițios, foarte realist și fezabil cu mai multe inițiative strategice menite să transforme modelul nostru de funcționare, de a schimba regulile de piață și, în cele din urmă, să ne facă cel mai important operator integrat“, a precizat Beckers.

Compania a investit anul trecut 170 de milioane de euro în dezvoltarea reţelelor 3G, 4G şi FTTH. Magazinele au fost transformate astfel încât 43 dintre acestea respectă standardele noului brand. În plus, clienţii au la dispoziţie şapte concept stores. De asemenea, compania a cheltuit 15 milioane de euro pentru rebranding. „Deja am atins pe deplin unele dintre aceste repere strategice, în timp ce altele sunt în curs de implementare. Rebrandingul într-o puternică marcă germană a fost doar unul dintre cele mai importante repere, precum și lansarea ofertei integrată fix-mobil. Deci, ceea ce ați văzut până acum este doar începutul și trebuie să spun că am avut un start foarte bun, care ne face foarte încrezători“, afirmă Beckers.

De altfel, noua companie contribuie semnificativ la performanța grupului Deutsche Telekom în Europa. Ţara noastră este a treia ca mărime după Germania şi Polonia în grupul Deutsche Telekom, iar Telekom România este numărul unu în grupul german în ceea ce priveşte numărul de abonaţi la serviciile de televiziune, numărul doi pe internet şi numărul trei pe segmentul de telefonie mobilă. Deutsche Telekom are peste 142 milioane de clienți pentru servicii mobile, 31 milioane de linii fixe și peste 17 millioane linii broadband. Grupul german este prezent în aproximativ 50 de țări și are circa 229.000 angajați la nivel mondial. Deutsche Telekom a generat venituri de 60,1 miliarde euro în anul financiar 2013 – mai mult de jumătate din această valoare în afara Germaniei.

4G, o prioritate

Deşi Cosmote a lansat mai târziu serviciile 4G, Telekom se concentrează anul viitor pe dezvoltarea reţelei pe care o consideră o prioritate. Telekom România are în prezent o acoperire 4G de 50% din populaţie în mediul urban şi 27% din populaţia totală (urban şi rural). În Bucureşti, reţeaua 4G acoperă 98% din oraş, în timp ce în Braşov şi Poiana Braşov, acoperirea este de 98%, respectiv 100%. Clienţii care nu sunt în zona de acoperire a reţelei 4G au la dispoziţie viteze de până la 43.2 Mbps. Reţeaua 3G acoperă 269 de oraşe şi 5.056 de localităţi. „Extinderea acoperirii reţelei 4G este o prioritate pentru noi şi va fi una dintre zonele pe care ne vom concentra anul viitor“, a declarat Beckers.

În ceea ce priveşte piaţa locală de smartphone-uri, aceasta s-a dublat în primele nouă luni comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, avansul fiind de 110%, conform datelor Telekom România. „Penetrarea smartphone-urilor va continua să crească. Pe de o parte este cunoscut faptul că românii sunt atraşi de tehnologie, iar pe de altă parte telefoanele mobile inteligente au devenit din ce în ce mai accesibile în ultimele luni, lucru care a încurajat achiziţionarea lor. Un factor important, care contribuie la vânzarea de telefoane inteligente, este dezvoltarea reţelelor 3G şi 4G“, consideră Beckers.

MINIINTERVIU

Nikolai Beckers: „Ne simţim deja ca fiind numărul unu pe piaţa locală“

Capital: La ce capitol staţi mai bine decât concurenţa?
Nikolai Beckers:
Cercetările noastre arată că atât clienţii individuali, cât şi cei de business, caută oferte cât mai simple, mai convenabile, care să provină de la un singur operator. Noi am „cutremurat“ piaţa când am lansat prima ofertă integrată fix-mobil. Oferta noastră este competitivă şi accesibilă.

Capital: Cât la sută reprezintă serviciile de voce şi cât cele de date în prezent?
Nikolai Beckers
: Traficul de internet pe mobil a crescut cu 125% în primele nouă luni ale acestui an, mai mult decât dublu comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Serviciile 4G s-au extins semnificativ, traficul de date crescând cu 75%, în timp ce numărul de utilizatori activi de 4G s-a dublat în al treilea trimestru al acestui an, comparativ cu trimestrul doi.

Capital: Credeţi că se va renunţa la tarifele de roaming la finele anului viitor?
Nikolai Beckers
: Aceasta este o decizie care aparţine Comisiei Europene, nu pot să fac comentarii pe acest subiect.

Capital: Când vor folosi românii telefoanele pentru plăţi mobile la scară largă?
Nikolai Beckers
: Ideea de a folosi telefonul mobil pentru plăţi este o promisiune dintr-un viitor care a devenit realitate. Există multiple tehnologii pentru plăţi mobile, dar încă nu s-a impus niciuna pe piaţă. Consider că peste câţiva ani plăţile mobile vor deveni comune pentru majoritatea utilizatorilor de smartphone-uri.

Capital: Cum au fost vânzările de Black Friday?
Nikolai Beckers:
Am avut rezultate foarte bune anul aceasta. Cei mai mulţi clienţi au optat pentru pachetele de internet, TV şi voce, iar telefoanele iPhone 4S 8 GB, Nokia X Dual SIM, LG 5II Dual SIM s-au vândut foarte bine. Traficul pe ClickShop.ro a crescut de nouă ori, iar vânzările de peste 120 de ori faţă de o zi normală. Germanos.ro a înregistrat un trafic de cinci ori mai mare.

Capital: Când estimaţi că Telekom va deveni operatorul numărul unu din România?
Nikolai Beckers
: Noi ne simiţim deja ca fiind liderul pieţei în termeni de venituri şi număr de contracte.