Dar una din marile lecții ale crizei a arătat cât de profund a intrat globalizarea în ADN-ul nostru economic și cultural.
Oamenii de știință din toată lumea și-au dat mâna pentru a inventa tratamente și vaccinuri într-un ritm fără precedent în istoria lumii. Și, deși au existat întreruperi grave ale producției și transportului, ar trebui analizat cât de surprinzător de bine a funcționat comerțul global.
O analiză Business Futures a Accenture relevă faptul că această economie globală interconectată este departe de a se retrage. În schimb, se va transforma într-o fază următoare distinctă, care va face acum ca globalizarea să pară total diferită față de 2019.
Pandemia ne-a răsturnat sentimentul de „unde”, eliminînd conceptul de localizare din experiențele globalizate. Pregătite să conducă în următoarea etapă a globalizării vor fi cel mai bine companiile care împing autoritatea decizională către oamenii de la „marginea” operațiunilor lor din întreaga lume.
Și cele care folosesc intens inteligența artificială. Dar și acele combinații de medii virtuale și fizice care pot conecta oameni și locuri, fără a fi nevoie de călătorii fizice.
Modelul Netflix
Netflix este un exemplu de companie globală care împinge autoritatea creativă și decizională la marginea operațiunilor sale. Cea mai urmărită producția a sa din 2020 nu a fost filmată la Hollywood. Thrillerul în limba spaniolă ”Casa de Papel” a fost produsă la Madrid.
Netflix a avut încredere în echipele locale pentru a funcționa într-o cultură extrem de antreprenorială de „candoare radicală și transparență”. Compania oferă angajaților acces la informații pe care majoritatea companiilor nu le-ar împărtăși niciodată cu personalul de bază și împuternicește așa numiți „informed captains” să încheie acorduri de milioane de dolari.
Realitățile virtuale vor deveni vitale
În următoarea fază a globalizării, organizațiile inteligente nu reacționează la problemele legate de lanțul de aprovizionare din 2020, mergând acasă. În schimb, pot rupe limitele fizice ale lanțurilor lor de aprovizionare, reducând costurile și maximizând flexibilitatea, prin alianța tehnologiei bazate pe sediu cu producția locală.
Realitățile virtuale vor deveni vitale pentru organizațiile care trebuie să inoveze și să construiască spiritul de echipă la nivel global, precum și pe plan intern. Și asta pentru că bună parte din forța lor de muncă va continua să lucreze de la distanță.
Aceste organizații se vor baza din ce în ce mai mult pe instrumente precum Microsoft Mesh, care utilizează tehnologia HoloLens și / sau căștile VR pentru a aduce o versiune holografică a colegilor dvs, în 3D.
În această etapă a globalizării, oamenii de afaceri trebuie să renunțe la obiceiul de a se concentra pe datele istorice și să înceapă să învețe din viitor. Asta înseamnă că organizațiile trebuie să utilizeze noi seturi de date – atât din interior, cât și din exteriorul zidurilor – procesate prin analize bazate pe AI, pentru a găsi modele și a anticipa tendințele viitoare.
Pe măsură ce trecem la următoarea etapă a globalizării, o economie mondială înfloritoare va necesita luarea unor decizii de către lideri ai mediului de afaceri și ai guvernelor. Deciziile luate în următoarele 12 – 18 luni ar putea face diferența între dezvoltare și lupta pentru a supraviețui în următorii cinci ani.