În primăvara anului 2011, când am testat pentru prima dată modelul Nissan Juke, am ajuns la concluzia că unii oameni au nevoie de lucruri cât mai ciudate pentru a se simți „altfel“ decât semenii lor. Că numărul acestora este tot mai mare devine limpede odată ce consulți statistica JATO Dynamics privind înmatriculările de crossovere din Europa. Ciudatul Juke este lider autoritar fără ca producătorul său să fie nevoit să recurgă la intervenții radicale asupra modelului. Mai mult chiar, japonezii par să fi ajuns la concluzia că transformarea lui Juke într-un adevărat atlet îi va ajuta să se mențină în fruntea clasamentului vânzărilor din clasă. Așa a apărut Juke Nismo.
Sosită de ceva timp pe piața din România, această variantă a crossoverului Nissan pare destinată celor care își doresc o mașină care îi poate scoate din mulțime nu doar prin aspectul ciudat, ci și printr-un temperament agresiv.
Steroizi cu măsură
În timp ce multe companii abia acum par să fi înțeles cât de ofertant este segmentul crossover și, drept urmare, au început să arunce în luptă primele lor modele, japonezii de la Nisan se află deja la capitoul diversificare a ofertei. Varianta Nismo a micului Juke este, grație motorului 1.6 DIG-T, unei aerodinamici îmbunătățite și modificărilor trenului de rulare, un sportiv pursânge. Cei 200 CP dezvoltați de propulsor și furnizați celor patru roți motrice de transmisia automată CVT garantează accelerații fulminante. Doar dacă apăsați butonul „Sport“ de pe consola centrală. În cazul utilizării opțiunilor „Normal“ sau „Eco“, aveți surpriza de a constata că mașina reacționează destul de greu la comanda accelerației. Partea proastă este că odată utilizată funcția „Sport“, consumul vehiculului crește alarmant. Așa se justifică faptul că, în ciuda unui rezervor de 46 de litri plin, autonomia arătată de computerul de bord este de numai 278 km.
Deși producătorul anunță un consum mediu de 7,4 l/ 100 km, în timpul testului nu am reușit să coborâm sub 10,5 l/100 km. Și asta în ciuda renunțării la opțiunea „Sport“ în favoarea celei „Eco“. E drept că doritorii de Juke Nismo care sunt dispuși să plătească 29.040 euro pentru versiunea de top testată (1.6 DIG-T – 200 CP, AllMode 4X4), nu ar trebui să fie îngrijorați de costul aferent carburantului, însă având în vedere dimensiunile și greutatea mașinii, consumul pare exagerat.
Dacă vă încadrați în categoria menționată, Nissan Juke Nismo poate fi mașina ideală pentru dumneavoastră. În ciuda înălțimii caracteristice unui crossover, vehiculul este foarte stabil chiar și atunci când virajele sunt abordate cu aplomb, iar scaunele bine profilate vă vor susține perfect chiar și atunci când indicatorul accelerației gravitaționale plasat pe consola centrală vă va arăta valori importante. Tot ca un atu al lui Juke trebuie menționată utilitatea sistemului TVS (Torque Vectoring System). Acesta distribuie mai mult cuplu roţii din spate aflate la exteriorul virajului, pentru a împinge mașina să urmeze trasa indicată de şofer.