Joi, pe data de 13 iulie, producătorul auto japonez a stabilit condiţiile contractului pentru revizuirea parteneriatului cu Renault şi a ajuns la un acord cu grupul auto francez privind nivelul investiţiei în Ampere, a anunțat vineri publicația niponă Yomiuri.
Potrivit unui purtător de cuvânt al Nissan, discuţiile privind contractul, inclusiv nivelul investiţiei, nu au fost încă finalizate.
„Discuţiile au loc între cele două companii, dar încă nu s-a ajuns la un acord”, a spus acesta.
Nissan ar putea investi 725 de milioane de dolari în Ampere
Nissan și Renault se așteaptă ca Ampere să fie evaluată la 8-10 miliarde de euro. Prin urmare, ponderea companiei japoneze va fi, cel mai probabil, sub 10% din acea sumă, apreciază Yomiuri, citând surse care au ales să rămână anonime. Cei doi producători auto au stabilit în luna februarie a acestui an ca nivelul maxim al investiţiei Nissan să fie de 15%.
Potrivit Reuters, astfel s-ar îndepărta un obstacol în calea discuţiilor pentru reechilibrarea alianţei lor de două decenii
În anul financiar ce s-a încheiat pe data de 31 martie 2023, profitul net al Nissan a crescut cu 3%, ajungând la 221,9 miliarde de yeni (1,65 miliarde de dolari). Creşterea costurilor cu materiile prime a fost compensată de deprecierea yenului faţă de dolar.
De asemenea, profitul operaţional anual a crescut cu 52,5%, la 377,11 miliarde de yeni, iar vânzările au înregistrat un avans de 25,8%, la 10.600 miliarde de yeni.
Ampere, menit să concureze cu Tesla
La sfârșitul lunii aprilie, Renault și-a prezentat noua arhitectură software a viitoarelor sale autovehicule, arhitectură software care va fi la acelaşi nivel cu arhitectura software a Tesla până în 2026.
Un design „al unui vehicul definit de software” va fi în centrul viitoarei entităţi a Renault dedicată vehiculelor electrice – Ampere. Dezvoltat împreună cu Google şi Qualcomm Inc, va reduce considerabil complexitatea, având doar 20 de procesoare la bord pentru conducerea maşinii, în loc de 100 ca acum. În plus, programul pentru modelul utilitarei electrice FlexEVan va inaugura noua arhitectură software Renault în 2026, fiind urmat de brandul sport Alpine şi de restul modelelor Renault.
„Este similar cu Tesla, în 2026 ei vor avea aceeaşi abordare, vor avea aceeaşi abordare a arhitecturii vehiculelor electrice”, a explicat Frédéric Vincent, şeful diviziei digitale a Renault.
„În 2026, vom fi la nivelul Tesla în domeniul vehiculelor definite de software”, a adăugat Gilles Le Borgne, şeful diviziei de inginerie a Renault, relatează agenția de presă Reuters.