Nissan pare să fi înțeles, în sfârșit, că susținerea vânzărilor de pe piața europeană fără a avea în portofoliu cel puțin un model compact este imposibilă. După ce au renunțat în urmă cu mai bine de șase ani la Almera și Primera înlocuindu-le cu Tiida, vehicul care s-a dovedit un fiasco total, japonezii au fost nevoiți să își recunoască înfrângerea și au menținut pe piață doar vehiculele din segmentul SUV și pe cele de dimensiuni mici.
Încă de anul trecut însă, au apărut tot mai multe zvonuri privind revenirea Nissan în segmentul compact și, de ce nu, chiar în cel mediu. Dovada că micile indicii lăsate să scape de japonezi au acoperire în realitate a apărut în iarnă când fotografii unor publicații auto au reușit să surprindă în teste un model care pare croit după calapodul celui mai vândut model de pe piața europeană: Volkswagen Golf.
Cu câteva zile în urmă, chiar Andy Palmer, șeful diviziei de planificare a constructorului nipon, a admis că în viitorul apropiat va fi lansat un vehicul care are drept scop intrarea în competiție cu best-seller-ul german. Fără a avea pretenția de a se lupta de la egal la egal cu Golf, viitorul model ar trebui să atragă clienții „plictisiți de designul celei de a șaptea generații Golf”. „Vom începe prin a nu face compromisuri cu mașina noastră. În ceea ce privește dinamica și calitatea percepută trebuie să egalăm Golful. Putem face diferența însă la capitolul design. Trebuie să fim mai proivocatori (n.n. – decât VW Golf), acesta este avantajul celor care vin din urmă”, a menționat Palmer într-o discuție cu jurnaliștii britanici.
Conform AutoExpress este de așteptat ca rivalul japnez al lui Golf să preia o parte dintre elementele de design ale conceptului Invitation prezentat la Geneva Motor Show, având o grilă în forma literei ”V”, și blocuri optice de mari dimensiuni care se prelungesc până în apropierea stâlpilor A. În privința numelui pe care îl va purta viitorul Nissan de clasă C, Andy Palmer a menționat doar că „va fi unul familiar care va evoca ceva din trecut dar… cu totul nou”. Pentru piața europeană, modelul va fi produs în Spania.