Investiţie majoră în noua divizie de vehicule electrice a Renault.
Nissan, investiţie majoră în viitorul electric, în cadrul parteneriatului cu Renault
Partenerii de alianţă de la Nissan Motor vor investi circa 725 de milioane de dolari în această nouă divizie, transmite publicația japoneză Yomiuri Shimbun, citată de agenţia Reuters.
Nissan Motor a stabilit joi condiţiile unui contract de revizuire a parteneriatului cu Renault şi a convenit cu partenerul său francez asupra sumei care va fi investită în unitatea de vehicule electrice Ampere, a scris Yomiuri.
Discuţiile despre contract, inclusiv suma investiţiei, nu au fost încă finalizate, a precizat un purtătorul de cuvânt al companiei japoneze.
”Se poartă discuţii între cele două companii, dar încă nu s-a ajuns la un acord”, a spus purtătorul de cuvânt.
Cei doi giganţi auto mondiali se aşteaptă ca valoarea întreprinderii Ampere să ajungă la 8 până la 10 miliarde de euro, iar rata investiţiilor Nissan să fie probabil sub 10% din această sumă, a scris Yomiuri, citând persoane care cunosc acest subiect.
Aceasta ar fi sub limita maximă de 15% stabilită de Nissan în februarie pentru investiţie.
Alianţa Renault-Nissan, revizuită după 20 de ani
Un director al Nissan va face parte din noua companie, a relatat ziarul, adăugând că anumite restricţii vor fi impuse asupra gestionării proprietăţii intelectuale de la producătorul auto japonez.
Nissan şi Renault au căzut de acord în ianuarie, după mai multe luni de negocieri intense, asupra revizuirii alianţei lor vechi de două decenii, care va face ca Renault să-şi reducă participaţia la Nissan la 15%, de la aproximativ 43%, pentru a le pune pe o poziţie de egalitate.
Parteneriatul, care a crescut pentru a include membrul junior Mitsubishi Motors, a fost fondat în 1999.
În noiembrie 2022, Renault Group anunța că va deveni o companie auto de nouă generație (Next Generation) bazându-se pe 5 entități specializate pe noile lanțuri de valoare:
- Ampère: o structură dedicată vehiculelor electrice.
- Power: o ramură dedicată vehiculelor termice ale mărcilor Renault, Dacia și Renault LCV (vehicule utilitare ușoare).
- Alpine: divizia sportivă devenind „un brand exclusiv, cu zero emisii și global”.
- Mobilize: un brand care reunește activitățile financiare ale grupului (fostă RCI Bank & Services), dar și noi soluții de mobilitate, energie și servicii de date.
- The Future Is NEUTRAL: „Prima companie din industria auto dedicată economiei circulare de 360 de grade”.