Nissan Qashqai este liderul consacrat pe segmentul crossover-elor, cu peste 2 milioane de exemplare produse din 2007 până în prezent. Noul Nissan Qashqai doreşte să-şi consolideze poziţia de lider a companiei Nissan în categoria corssover odată cu începerea comercializării sale pe pieţele selectate începând din ianuarie 2014.
Noul Nissan Qashqai va fi primul model comercializat bazat pe noua platformă CMF (Common Module Family) produsă de Alianţa Renault-Nissan. Fiind conceput şi proiectat în Europa, pentru Europa, noul Qashqai a fost creat de experţii Nissan din cadrul Nissan Design Europe (Londra, Marea Britanie) şi Nissan Technical Centre Europe (Cranfield, Marea Britanie şi Barcelona, Spania), şi va fi construit în Sunderland, Marea Britanie. O contribuţie majoră au avut şi designerii şi inginerii Nissan din Atsugi, Japonia.
Modelul celei de-a doua generaţii este cu 20 mm mai lat, cu 49 mm mai lung şi cu 15 mm mai jos decât versiunea curentă. Totuşi, în ciuda reducerii înălţimii, spaţiul pentru cap pe locurile din faţă şi cele din spate a crescut cu 10 mm, menţinându-se şi poziţia înălţată de condus. Portbagajul, de exemplu, dispune de o capacitate de 439 de litri cu scaunele spate ridicate – cu 29 de litri mai mult faţă de modelul anterior. La rândul lor, pasagerii beneficiază de mai mult spaţiu în noul Qashqai, iar reproiectarea completă a deschiderii uşilor facilitează mai mult ca niciodată urcarea în şi coborârea din maşină.
Motorizări şi transmisii
Gama de lansare constă în patru motoare: două pe benzină şi două diesel, cu opţiune de tracţiune pe două sau pe patru roţi. Clienţii pot alege, de asemenea, între transmisii manuale şi transmisia automată Xtronic complet nouă.
1.2 DIG-T 115CP (85kW)
Motorul 1.2 DIG-T emite 129g/km de CO2 (cu 15g/km mai puţin decât actuala motorizare de 1,6 litri pe benzină)şi înregistrează o cifră a consumului de combustibil de 5,6 l/100km (o îmbunătăţire de 0,6 l/100 faţă de actualul 1,6 litri).
1.6 DIG-T 150CP (110kW)
Având disponibil un cuplu de 240Nm, motorul 1.6 DIG-T este caracterizat de tracţiune impresionantă la turaţii mici şi medii, cu o excelentă flexibilitate a fiecărei trepte de viteză. Acest motor păstrează o eficienţă impresionantă. Consumul de combustibil este de 5,6 l/100km în ciclu mixt UE, în timp ce emisiile de CO2 ating 132g/km.
1.5 dCi 110CP (81kW)
În ce priveşte consumul de combustibil, motorul 1.5 dCi stabileşte noi standarde în sectorul crossover, oferind o valoare de doar 3,8 l/100km în ciclu mixt UE. În comparaţie cu generaţie precedentă de Qashqai 1.5 dCi (5,2 l/100km), noul model este cu 36% mai economic.
1.6 dCi 130CP (96kW)
În versiunea cu tracţiune faţă şi transmisie manuală, motorul 1.6 dCi înregistrează emisii de CO2 de 115g/km şi o cifră a consumului în regim mixt UE de 4,4 l/100km. Versiunea Xtronic emite 119g/km şi înregistrează 4,6 l/100km, în timp ce versiunea cu tracţiune integrală şi cutie manuală realizează valori de 129g/km şi 4,9 l/100km.
Noua transmisie Xtronic
Dezvoltată în special pentru a doua generaţie Qashqai, noua transmisie Xtronic este oferită pe motorizarea 1.6 dCi. Această cutie de viteze are la bază principiul transmisiei constant variabile, însă a fost proiectată pentru a asigura o experienţă de condus mai fluidă şi mai naturală.
Qashqai este fabricat în Sunderland, Marea Britanie. Uzina Nissan din Sunderland este cea mai mare din Regatul Unit, cu o producţie de peste 500.000 de unităţi pe an. Qashqai este principalul model produs în această uzină, alături de noul Nissan Note, Nissan Juke şi LEAF, automobilul electric Nissan şi lider în vânzări la nivel mondial în segmentul său.