Ca urmare a acuzelor oficialilor coreeni privind utilizarea unui „defeat device”, Nissan a admis că mașinile în cauză au fost produse la uzina din Sunderland, însă nu a recunoscut utilizarea sistemului de „păcălire” a testelor de emisii. Guvernul sud-coreean a amenințat că va amenda compania niponă cu 330 de milioane de woni (280.000 de dolari) și îl va chema în judecată pe șeful Nissan din Coreea de Sud. De asemenea, autoritățile solicită lansarea unui „recall” pentru toate mașinile vizate.

După ce toate mărcile grupului Volkswagen au fost mai întâi acuzate că au dotat mașinile cu așa-numite „defeat devices”, iar informația s-a dovedit adevărată, iar apoi Mitsubishi a admis că mașinile sale poluează mai mult decât este menționat în cărțile tehnice, Nissan este a treia marcă intrată odicial în vizorul unor autorități pentru probleme legate de emisiile poluante.

Ca reacție la acuzațiile coreenilor, Nissan a negat utiliarea unor sisteme care „păcălesc” testele menționând că mașinile sale au fost verificate și în Europa fără a fi descoperită utilizarea unui soft sau echipament care reduce emisiile de noxe. Cu toate acestea, coreenii susțin că, după testarea a 20 de modele diesel, Nissan Qashqai a fost singurul cu probleme. Hong Dong-kon, oficial coreean a declarat că sistemul acuzat intră în fucnțiune odată cu pornirea motorului și se oprește automat când acesta atinge 35 de grade Celsius, la circa 30 de minute după intrarea în funcțiune a propulsorului.

Este interesant de menționat că acuzațiile coreenilor vin la doar câteva zile după ce Nissan a anunțat achiziționarea unui pachet de 34% dintre acțiunile Mitsubishi fapt ce pune firma în postura de principal acționar al MMC.