Nissan Motor Co. este principalul constructor auto din Marea Britanie, iar la uzina sa de la Sunderland lucrează 6.700 de angajaţi.
Directorul general de la Nissan, Carlos Ghosn, care s-a întâlnit săptămâna trecută cu premierul britanic Theresa May, a declarat vineri că, indiferent de discuţiile cu privire la Brexit, competitivitatea uzinei de la Sunderland trebuie protejată.
"Suntem pe punctul unei decizii. Dacă nu ai grijă de competitivitatea ta, într-o zi sau alta vri pierde" a spus Ghosn, care este şi director general la Renault, proprietarul Dacia. "Nu cerem niciun avantaj de la Guvern, dar nu vrem să ne pierdem competitivitatea. Atât timp cât am această garanţie pot să mă uit relaxat la viitorul uzinei de la Sunderland" a adăugat Ghosn.
Imediat după votul de la referendumul din iunie pentru ieşirea din UE, Ghosn a avertizat că Nissan ar putea opri investiţiile la cea mai mare uzină pentru producţia de autovehicule din Marea Britanie. Companiile sunt îngrijorate că Marea Britanie se îndreaptă spre un aşa-numit hard Brexit, care ar putea-o lăsa în afara pieţei unice şi nevoită să plătească tarife de până la 10% pentru a exporta automobile spre blocul comunitar.
Producţia următoarei generaţii de Qashqai ar urma să înceapă în 2018 sau 2019 şi, având în vedere timpul necesar pentru a introduce în producţia de masă un nou vehicul, compania japoneză trebuie să decidă în curând unde va produce acest model.
Uzina de la Sunderland, care asamblează actuala versiune a SUV-ului Qashqai şi alte modele Nissan vândute în întreaga Europă, a produs anul trecut 475.000 de vehicule dintre care 80% au fost exportate. Aproximativ 61% din voturile exprimate în regiunea Sunderland la referendumul din iunie au fost în favoarea ieşirii din Uniunea Europeană.
AGERPRES