proprietar la Radio Contact incep sa se transforme in certitudini. Omul de afaceri n-a devenit inca patronul Radio Contact Romania SA, societatea care detine licenta de emisie. In schimb, a incheiat cu aceasta un contract de management prin firma European Radio Investement (ERI). ERI este o societate britanica in care Cristian Burci este actionar minoritar alaturi de Peter Benson, fost director al retelei de radio SBS, iar majoritatea este detinuta de fonduri de investitii. Contractul de management prevede rebrandarea postului si dezvoltarea Kiss FM. Intr-o a doua etapa, peste aproximativ doua luni, ERI intentioneaza sa cumpere reteaua de radio in functie de rezultatele analizei financiare si de business a companiei Radio Romania Contact SA. Pana de curand, actionarul majoritar al societatii Radio Contact Romania SA era Radio Contact Bruxelles cu 74%. Partea romana era reprezentata de Calin Popescu Tariceanu (18%) si Giuseppe Rossi, director general, cu 8 procente. Belgienii si-au manifestat intentia de a vinde participatia inca de anul trecut, cand au si avut loc negocieri directe cu Cristian Burci. Pana la urma, in virtutea dreptului de preemtiune, pachetul de detinut de belgieni a fost cumparat de cei doi actionari romani, astfel ca in prezent Calin Popescu Tariceanu este actionar majoritar, cu aproximativ 70%, iar Rossi are restul de participatie. Pretul tranzactiei nu a fost facut public, dar surse din piata estimeaza la 1,5 milioane de dolari valoarea pachetului vandut de belgieni. Desi Radio Contact Bruxelles s-a retras, Radio Contact Romania continua sa existe ca firma si pastreaza pentru inca trei ani licenta brandului Radio Contact, chiar daca nu-l foloseste. Lansarea Kiss FM a costat aproximativ 350.000 de dolariIn aceste conditii, de ce a fost nevoie de schimbarea brandului din Radio Contact in Kiss FM. „Radio Contact era un brand cu notorietate puternica, dar nu avea audienta, nu mai era ascultat! Nu s-au facut investitii in continutul programelor, in muzica, in special, declara Nora Marcovici, reprezentantul grupului de management. ERI a decis ca este mai eficient sa investeasca intr-un nou brand, respectiv Kiss FM, decat sa revitalizeze marca Radio Contact.” Rebrandarea „peste noapte”, fara nici un fel de campanie de comunicare inaintea lansarii Kiss FM, este o premiera pe piata romaneasca de radio. De exemplu, transformarea Uniplus in Star FM a fost precedata de o campanie puternica de promovare, ceea ce nu s-a intamplat cu Kiss FM. Acesata strategie nu a fost explicata detaliat de reprezentantul ERI. Cu alte cuvinte, ascultatorii de Radio Contact s-au trezit dimineata cu Kiss FM in urechi. Costurile de lansare a noului brand se ridica la aproximativ 350.000 de dolari. Pe langa acestia, in urmatorul an se vor investi in actiuni de marketing inca 250.000 de dolari. Cu aceasta investitie, Kiss FM isi propune, potrivit Norei Marcovici, sa ajunga in 12 luni pe primul loc in topul audientei in mediul urban pe publicul vizat. Mai precis, la aproximativ 450.000 de ascultatori pe zi. Spre deosebire de raposatul Radio Contact, a carei pozitionare pe piata in ultima vreme devenise ambigua, nou-nascutul Kiss FM se va adresa unui public cu varste intre 15 si 29 de ani, putin „mai sus” de principalul concurent, Radio 21. Aparitia Kiss FM si intentia lui Cristian Burci de a-l cumpara vor influenta direct pozitionarea programului Star FM detinut de presedintele Prima TV. Star FM se va orienta treptat catre un public-tinta peste 30 de ani. Star FM va deveni un actor important dupa ce ERI va prelua reteaua Kiss FM. In aceasta situatie, este posibil ca o parte din licentele Star FM din tara sa treaca la Kiss FM pentru a forma o retea cu acoperire mai mare. In momentul de fata, Kiss FM (fostul Radio Contact) este prezent in 36 de orase din tara, cu posturi proprii si afiliate.Echipa de conducere Kiss FM ramane neschimbata, cu Giuseppe Rossi, director general. Noutatea va fi in echipa editoriala, prin venirea carcotasilor Serban Huidu si Mihai Gainusa, a lui Vali Barbulescu si Cristi Nitu.