George Simion se confruntă cu noi acuzații, după o anchetă realizată de Newsweek România. Potrivit acesteia, liderul AUR și candidat la alegerile prezidențiale din 2024 ar fi direcționat banii din subvenție către firme apropiate.
George Simion are de-a face cu noi acuzații
Publicația menționată susține că partidul ar fi aproximativ 1.800.000 de lei de la începutul campaniei prezidențiale. Suma respectivă ar fi ajuns în mare parte la firme și organizații apropiate de conducerea partidului, în special de George Simion și de Marius Lulea, fondator al AUR și propunerea partidului pentru funcția de premier.
George Simion a declarat în repetate rânduri că AUR nu va utiliza bani de la stat pentru campaniile electorale și că își propune chiar modificarea legislației de finanțare a partidelor politice.
Totuși, datele publicate de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) arată că AUR a cheltuit 1.871.700 lei din fonduri publice doar în cadrul actualei campanii, notează Newsweek.
Fostul deputat AUR, Ringo Dămureanu, aduce acuzații directe
Newsweek susține că o parte semnificativă din fondurile AUR ar fi direcționate către companii controlate de Marius Lulea, un personaj-cheie în structura AUR, fondator al partidului și propus de acesta pentru funcția de prim-ministru.
Lulea, despre care se știe că are afaceri imobiliare în comuna Tunari, a fost și primul angajator al lui Simion, notează publicația menționată.
Conform anchetei, acest aspect al utilizării fondurilor sugerează o legătură strânsă între campania electorală a lui Simion și interesele de afaceri ale lui Lulea, ceea ce a atras critici inclusiv din interiorul partidului.
Fostul deputat AUR, Ringo Dămureanu, a dus acuzații directe lui Simion, susținând că banii din subvențiile de la stat, în valoare de aproximativ 14 milioane de euro, cheltuiți în perioada februarie 2023-august 2024, au fost folosiți pentru a finanța afaceri prietene.
Mai mult, Dămureanu acuză că liderul AUR ar fi tranzacționat locuri pe listele pentru alegerile parlamentare, cerând zeci de mii de euro pentru acestea.
Lupta pentru Cotroceni se intensifică
Amintim că lupta pentru Cotroceni se intensifică în a doua săptămână a campaniei prezidențiale. Clasamentul vizibilității online a celor cinci candidați — Marcel Ciolacu, Nicolae Ciucă, George Simion, Elena Lasconi și Mircea Geoană— înregistrează schimbări semnificative.
Marcel Ciolacu continuă să domine online, urmat de Nicolae Ciucă și George Simion. Candidatul PSD își menține poziția de lider al competiției pentru vizibilitatea online, păstrând nivelul de mențiuni obținut în prima săptămână a campaniei. De asemenea, trendul se menține și pentru cei doi următori candidați, Nicolae Ciucă și George Simion.