Sorin Grindeanu: Nu cred că există în Europa astăzi o companie care să aibă atât de lucru
Demnitarul este mulţumit de cum au mers lucrurile pe autostrada A7, adăugând că, din 13 contracte, pe tronsonul Ploieşti-Paşcani, 11 aparţin unor companii din România.
„Pe PNRR, pe bună dreptate, aţi ridicat o îngrijorare legată de A7. Lucrurile au mers într-o viteză de care mă consider mulţumit. Există un singur contract – şi zilele acestea este termen în instanţă pe A7 – şi din cele 13 contracte, odată cu terminarea acestuia de care aminteam, se vor închide toate.
Din 13 contracte de la Ploieşti la Paşcani, 11 sunt contracte cu companii româneşti. Dacă vorbim de această companie românească, are în gestiune undeva la 450 de kilometri de autostradă şi drum expres, astăzi.
Nu cred că există în Europa astăzi o companie care să aibă atât de lucru. E o provocare, până acum şi-au ţinut toate graficele, ne-au învăţat să dea mai repede în circulaţie decât termenele. Ne-am obişnuit cu asta”, a explicat Sorin Grindeanu pentru Digi24.
Pe tronsonul Ploieşti-Buzău sunt întârzieri: Sunt unele companii care nu înţeleg
Ministrul Transporturilor a vorbit şi despre întârzierile care au loc pe tronsonul Ploieşti-Buzău, afirmând că există în continuare companii, fie străine, fie româneşti, care nu înţeleg să respecte termenele impuse.
„Din păcate, mai sunt şi companii care nu sunt venite acum, în ultimii ani, care au venit de la început în România. Sunt firme străine care se ţin foarte bine de termene, ca să nu fiu greşit înţeles.
S-a dat în decembrie Sibiu-Boiţa, trebuia să se dea în circulaţie în această perioadă. PORR a lucrat acolo, o companie austriacă. Nu e un caz singular această companie.
Sunt companii străine sau româneşti care înţeleg, cum sunt companii străine sau româneşti care nu înţeleg. Sunt unii care au venit de vreo 10-15 ani în România care, dacă au 100 de ingineri, trebuie să aibă şi 100 de avocaţi care să vină după ei şi care să speculeze orice abatere cât de mică.
Un şantier nu e o farmacie. Încet-încet, parte dintre ei au dispărut. Am şi reziliat contracte”, a afirmat ministrul.
Avizele negative primite de constructori îi afectează la nivelul UE
Întrebat în respectiva emisiune TV dacă certificatele negative au constituit un impuls pentru companii, Sorin Grindeanu a afirmat că aceste avize negative sunt extrem de sensibile pentru companii, pentru că odată primite, ele sunt valabile la nivelul Uniunii Europene.
„Da, şi sunt foarte atenţi legat de aceste avize negative, fiindcă ,dacă e vorba de unul negativ, e valabil la nivel de Uniune Europeană. Depinde de legislaţia de la ţară la ţară, dar nu are cum, în Italia, de exemplu, să nu se ţină cont de certificat negativ primit în România pe un proiect pe fonduri europene.
Vă dau un exemplu, compania Tirrena Scavi, care a avut contracte pe centura Timişoarei, lotul 1 de la Craiova la Piteşti şi legătura pe centura Bucureşti DN2 – A2. Am reziliat toate cele trei contracte.
Rolul unui ministru nu e să rupă contracte în faţa camerelor de luat vederi, eu mi-aş dori să fiu în situaţia să nu reziliez niciun contract. Din punctul meu de vedere, e mai multă ordine odată cu schimbarea acestei legi”, a mai precizat Grindeanu.
Cum arată proiectul autostrăzii A8, ce va lega Transilvania de Moldova?
Cât despre autostrada A8, ministrul Transporturilor spune că au fost deja depuse ofertele pentru capetele şoselei de mare viteză, cele din Transilvania şi Moldova, iar în luna iunie a acestui an va fi anunţat câştigătorul.
„Pe lângă A7, au mai fost în licitaţie încă 3 proiecte finanţabile prin PNRR, fiindcă avem şi pe Autostrada Transilvania, acolo sunt deja în execuţie, lucrurile sunt în grafic. Am recuperat foarte bine pe celebrul tunel de urşi la limita dintre Timiş şi Hunedoara, între Marginea şi Holdea şi se intră în vara asta în execuţie. (…)
Următoarele două, capetele din A8, pe partea de Transilvania şi pe partea de Moldova, în acest moment s-a depăşit următoarea etapă: termenul de depunere de oferte. S-au depus ofertele pe ambele tronsoane, sunt în evaluare, cred că în iunie se va ieşi cu rezultatul pe ambele. Cam ăsta este termenul”, a mai spus Sorin Grindeanu.