‘Cred că în cel mai bun caz, în 2014 şi 2015 vom avea o stabilitate a pieţei’, a declarat Ghosn, care în paralel cu Renault conduce şi constructorul auto japonez Nissan Motor Co., controlat în proporţie de 43% de Renault. ‘Realist vorbind, am putea vedea o nouă scădere, chiar dacă nu atât de violentă şi atât de gravă cum am avut în ultimii ani dat nu sunt foarte optimist cu privire la situaţia din Europa deoarece nu văd care ar putea fi declanşatorul pentru începutul creşterii, în special pentru industria auto’, a spus Ghosn pentru Bloomberg. Acesta a adăugat însă că piaţa auto globală va înregistra record după record ca urmare a cererii venite de pe pieţele emergente, unde numărul de autovehicule pe cap de locuitor este mult mai mic decât în Europa şi SUA.
În luna mai înmatriculările de autoturisme în Europa au atins cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani pe măsură ce rata şomajului a redus cererea pentru autovehicule produse de PSA Peugeot Citroen, Renault, Fiat SpA şi General Motors Co. Liderii politici europeni caută modalităţi pentru a relansa economia în recesiune în condiţiile în care rata şomajului în zona euro a atins nivelul record de 12,2 % în luna aprilie. ‘Atâta timp cât se discută despre deficite cred că va fi o povară mare pe umerii consumatorilor’, a apreciat Ghosn, adăugând că aceştia vor rămâne sceptici cu privire la creşterea economiei în viitorul apropiat.
De asemenea, Carlos Ghosn a anunţat că alianţa Renault-Nissan a vândut 100.000 de vehicule electrice până la finele lunii iunie. Potrivit directorului general de la Renault investiţiile făcute de cei doi parteneri în vehiculele electrice nu sunt un pariu ci o certitudine. ‘Zoe se vinde bine. Desigur suntem nerăbdători să vedem volume mai mari dar deja am vândut peste 6.000 de unităţi în Europa’, a precizat Ghosn.
Sursa: Agerpres