În urma investigațiilor internaționale declanșate de incidentele implicând avioanele Boeing 787 Dreamliner, s-a descoperit că aproximativ 6.000 de componente neconforme, fabricate din materiale de calitate inferioară, au fost utilizate în construcția acestora. Procurorii italieni au acuzat șapte persoane și doi subcontractori de fraudă și încălcarea normelor de siguranță aeronautică.
Au fost declanșate anchete internaționale
Incidentele în care au fost implicate avioane Boeing 787 Dreamliner au declanșat o serie de anchete internaționale, din care a reieșit că aproximativ 6.000 de componente ale acestor aeronave nu respectau standardele de siguranță. Procurorii italieni au formulat acuzații sâmbătă împotriva a șapte persoane și a două firme subcontractoare, pentru infracțiuni care includ fraudă și încălcarea normelor de siguranță aeronautică, în urma unei investigații asupra unor piese suspectate a fi defecte, produse de o companie italiană pentru Boeing, conform unui raport al agenției Reuters.
Ancheta a fost deschisă la sfârșitul anului 2021, după ce Boeing a notificat faptul că anumite componente ale avionului 787 Dreamliner, furnizate de o companie subcontractată de grupul aerospațial italian Leonardo, au fost fabricate necorespunzător. Acest lucru a ridicat semne de întrebare cu privire la integritatea acestor piese și la posibilele riscuri de siguranță implicate.
Ce au descoperit procurorii
Conform declarațiilor procurorilor, anchetatorii au descoperit că doi subcontractori italieni au utilizat materiale inferioare și neconforme, precum forme mai ieftine de titan și aluminiu, pentru a produce anumite piese. Acest lucru a dus la economii substanțiale în costurile materiilor prime, însă a compromis grav calitatea și siguranța acestor componente critice. În comunicatul lor, procurorii nu au dezvăluit numele subcontractorilor sau ale celor șapte persoane acuzate, însă au subliniat gravitatea infracțiunilor investigate și posibilele consecințe asupra siguranței aviației comerciale.
Cele șapte persoane acuzate, împreună cu cei doi subcontractori implicați, vor avea acum posibilitatea de a prezenta noi dovezi în apărarea lor, înainte ca procurorii să ia o decizie finală privind solicitarea unui proces în fața unui judecător. În acest moment, compania Leonardo a refuzat să facă orice comentariu public, iar Boeing a declarat că va oferi o declarație oficială la momentul oportun.
Conform procurorilor, experții din domeniul aerospațial care au colaborat în cadrul investigației au confirmat existența a cel puțin 4.829 de componente din titan și 1.158 din aluminiu care nu respectau standardele de calitate și conformitate. Aceste piese defecte subliniază gravitatea situației și posibilele riscuri pentru siguranța avioanelor implicate.
„Lucrările de expertiză și investigațiile au concluzionat că unele componente structurale neconforme ar putea, pe termen lung, să prejudicieze siguranța aeronavei, impunând companiei americane să inițieze o campanie extraordinară de întreținere a aeronavei implicate”, au spus aceștia, adăugând Boeing și Leonardo au fost victimele presupuselor crime și au cooperat cu ancheta.