Italienii de la Impregilo continuă lucrările la viaductul de la Aciliu, care trebuia să fie inaugurat în această primăvară, în ciuda alunecărilor de teren care au dat peste cap termenele de predare.
Echipele de constructori care au subcontractat lucrările de la Impregilo, cărora li s-a atribuit lotul trei din tronsonul de autostradă Sibiu-Orăştie, lucrează la fundaţia unui pasaj peste calea ferată, la viaductul de la Aciliu, dar şi la taluzări.
Chiar dacă ritmul de muncă este alert, constructorii estimează că inaugurarea tronsonului Sibiu – Orăştie va putea fi făcută abia spre finalul anului, în principal din cauza apariţiei unor alunecări de teren în zona Apoldu de Sus, parte din lotul trei, dar şi pe raza lotului patru de autostradă. „Întârzierile sunt cauzate de alunecările de teren. Încă nu avem soluţia aprobată", a declarat la începutul acestui an Dan Grozav, managerul de proiect răspunzător de lotul trei, citat de ziarul sibian Tribuna. Lucrările de stabilizare a terenului necesită finanţări suplimentare care nu sunt cuprinse în contract, sumele de rezervă ne acoperind costurile. Conform contractului, termenul de finalizare a fost stabilit pentru luna aprilie a acestui an.
Pe şantierul din lotul 3 al tronsonului de autostradă Sibiu – Orăştie, în lungime de 22 km, italienii de la Impregilo au angajat 100 de oameni. La sudarea şi montarea traveelor viaductului de la Aciliu au lucrat 35 de muncitori, dintre care opt italieni şi restul români. Viaductul are o lungime de circa un kilometru şi o înălţime maximă de 74 de metri, cât un bloc cu 20 de etaje. Lucrările la acest lot au început în 20 iunie 2011, odată cu cele pentru întregul tronson Sibiu – Orăştie, şi necesită o investiţie de 142,7 mil. euro.
Tronsonul de autostradă Sibiu – Orăştie are o lungime totală de circa 82 de kilometri şi va necesita investiţii totale de 605 mil. euro, fără TVA, susţinute în proporţie de 85% de către Comunitatea Europeană şi restul de 15% de către guvernul român. Tronsonul a fost împărţit în patru loturi: primul, în lungime de 24 km, a fost atribuit austriecilor de la Strabag, al doilea, de 19 km, consorţiului Straco – Studio Corona, al treilea, de 22 km, italienilor de la Impregilo şi cel de-al patrulea, în lungime de 17 km, a fost atribuit consorţiului Astaldi – Euro Construct Trading 98 – Astalrom.
Acest tronson face la rândul său parte din Autostrada A1, parte a Coridorului IV pan-european de transport. La finalul lucrărilor, autostrada ar trebui să lege Bucureştiul de Piteşti, Sibiu, Sebeş, Deva, Lugoj, Timişoara, Arad şi Nădlac făcând legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin.
Vedeţi mai jos harta Parteneriatelor Public-Private programate pentru acest an în România (cu roşu)