Lucrările la viaductul de la Aciliu, parte a tronsonului de autostradă Sibiu – Orăştie, au mai avansat şi în luna decembrie, înainte de înrăutăţirea vremii. Italienii de la Impregilo, cărora li s-a atribuit lotul trei din acest tronson de autostrdă, s-ar putea să aibă de furcă cu nişte alunecări de teren în apropierea viaductului.
Construcţia, în lungime de circa un kilometru şi cu o înălţime maximă de 74 de metri, cât un bloc cu 20 de etaje, trebuie finalizată în aprilie anul viitor, asta dacă va permite vremea.
Acesta este cel mai lung viaduct construit până acum în România. Autostrada va fi suspendată pe 12 piloni uniţi de grinzi ce cântăresc 380 de tone fiecare.
Pe şantierul din lotul 3 al tronsonului de autostradă Sibiu – Orăştie, în lungime de 22 km, italienii de la Impregilo au angajat 100 de oameni. La sudarea şi montarea traveelor viaductului de la Aciliu lucrează 35 de muncitori, dintre care opt italieni şi restul români. Lucrările la acest lot au început în 20 iunie anul trecut, odată cu cele pentru întregul tronson Sibiu – Orăştie, şi necesită o investiţie de 142,7 mil. euro.
Citeşte şi
Tronsonul de autostradă Sibiu – Orăştie are o lungime de circa 82 de kilometri şi va necesita investiţii totale de 605 mil. euro, fără TVA, susţinute în proporţie de 85% de către Comunitatea Europeană şi restul de 15% de către guvernul român. Tronsonul a fost împărţit în patru loturi: primul, în lungime de 24 km, a fost atribuit austriecilor de la Strabag, al doilea, de 19 km, consorţiului Straco – Studio Corona, al treilea, de 22 km, italienilor de la Impregilo şi cel de-al patrulea, în lungime de 17 km, a fost atribuit consorţiului Astaldi – Euro Construct Trading 98 – Astalrom.
Acest tronson face la rândul său parte din Autostrada A1, parte a Coridorului IV pan-european de transport. La finalul lucrărilor, autostrada ar trebui să lege Bucureştiul de Piteşti, Sibiu, Sebeş, Deva, Lugoj, Timişoara, Arad şi Nădlac făcând legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin.
SURSA FOTO: Skyscrapercity
Citeşte şi