Microsoft, ținta unui atac cibernetic
Microsoft a anunțat că investigațiile preliminare indică faptul că întreruperea a fost cauzată de un atac cibernetic și de eșecul în a se apăra corespunzător împotriva acestuia.
Anterior, compania și-a cerut scuze pentru incident, care a durat aproape 10 ore și a determinat mii de utilizatori să raporteze probleme cu serviciile sale.
Incidentul survine la mai puțin de două săptămâni după o întrerupere globală majoră care a lăsat inaccesibile aproximativ 8,5 milioane de computere ce foloseau sisteme Microsoft. Aceasta a afectat asistența medicală și călătoriile, fiind cauzată de o actualizare software defectuoasă efectuată de firma de securitate cibernetică CrowdStrike.
„Deşi evenimentul declanşator iniţial a fost un atac DDoS (Distributed Denial-of-Service)… investigaţiile iniţiale sugerează că o eroare în punerea în aplicare a sistemului nostru de apărare a amplificat impactul atacului în loc să îl atenueze”, se arată într-o actualizare pe site-ul web al platformei de cloud computing Microsoft Azure.
Atacurile DDoS funcționează prin inundarea unui site web sau a unui serviciu online cu trafic intens de internet, încercând să îl scoată offline sau să îl facă inaccesibil în alt mod.
„Pare uşor suprarealist faptul că ne confruntăm cu o nouă întrerupere gravă a serviciilor online de la Microsoft. Te-ai aştepta ca infrastructura de reţea a Microsoft să fie rezistentă”, a declarat profesorul Alan Woodward, expert în securitate informatică.
Întreruperea a afectat Microsoft Azure și serviciul 365
Anterior, o alertă pe site-ul web al gigantului tehnologic a indicat că întreruperea a afectat Microsoft Azure, platforma de cloud computing care susține multe dintre serviciile sale, și Microsoft 365, care include aplicații precum Microsoft Office și Outlook.
De asemenea, sistemele de cloud Intune și Entra au fost enumerate printre cele afectate.
Microsoft a declarat că a implementat un remediu pentru problemă, care „arată îmbunătățiri”, și că va monitoriza situația „pentru a asigura recuperarea completă”.
„Ne cerem sincer scuze pentru neplăcerile create”, a afirmat Microsoft într-o postare pe X (fostul Twitter).
Întreruperea pare să fi afectat și alte servicii care depind de platformele Microsoft, printre acestea numărându-se și Cambridge Water.
„Din cauza unor probleme la nivel mondial cu Microsoft Azure, o problemă cu site-ul nostru afectează mai multe servicii, inclusiv MyAccount şi PayNow”, a transmis compania într-o postare pe X.
HM Courts and Tribunals Service, responsabil pentru administrarea instanțelor și tribunalelor penale, civile și de familie din Anglia și Țara Galilor, a declarat că este conștient de problemele cu „mai multe servicii online”.
Mai mulți clienți NatWest au raportat probleme similare
De asemenea, unii clienți ai NatWest au raportat probleme similare.
„Suntem conştienţi de faptul că unii clienţi au întâmpinat dificultăţi în accesarea paginilor noastre web astăzi. Acest lucru a fost legat de problemele raportate de Microsoft Azure care a afectat unele servicii Microsoft la nivel global.
Problema a fost acum rezolvată, iar paginile noastre web funcţionează în mod normal. Ne cerem scuze clienţilor pentru orice inconveniente cauzate”, a declarat un purtător al băncii pentru BBC.
Între timp, echipa olandeză de fotbal FC Twente a postat pe Twitter o actualizare pentru fanii săi, informându-i că site-ul de bilete și aplicația clubului nu erau disponibile din cauza întreruperii.
Problemele legate de unul dintre cele mai importante produse ale Microsoft au apărut cu câteva ore înainte ca gigantul tehnologic să își prezinte ultima actualizare financiară.