Mai mult de două treimi dintre respondenți au declarat că se așteaptă ca flexibilitatea în alegerea modului în care vor să lucreze va fi un diferențiator puternic în atragerea și menținerea angajaților în companii. Cu toate acestea, o bună parte dintre cei chestionați au declarat că implementarea unei culturi organizaționale care să sprijine angajații la distanță va fi una dintre primele trei provocări după pandemie.
De asemenea, raportul a constatat că, în ciuda disponibilității angajaților de a învăța noi abilități, mai puțin de jumătate din liderii de HR intenționează să investească în programe de învățare pentru recalificare și perfecționare în următoarele 12 luni.
„În timp ce liderii HR din întreaga lume au clasificat menținerea productivității drept cea mai mare provocare cu care se confruntă companiile, este esențial să nu pierdem din vedere strategiile pe termen lung în ceea ce privește învățarea și recalificarea, la fel și diversitatea, echitatea și incluziunea. Adoptarea urgentă a unor procese mai agile, un acces mai ușor la date și capacitatea de a sprijini munca la distanță accelerează transformarea digitală. Este esențial ca organizațiile să dezvolte o cultură a incluziunii și învățării continue. Acest lucru va permite angajaților să implementeze proiecte de transformare necesare, chiar și într-o perioadă cu schimbări fără precedent”, a declarat Jill Popelka, Președintele SAP SuccessFactors.
Provocarea menținerii productivității ar putea decala programele de recalificare pe termen lung
- Peste 60% dintre liderii de HR consideră că menținerea productivității prin noi modalități de lucru este cea mai mare provocare în perioada următoare.
- Instrumentele de colaborare la distanță vor reprezenta cea mai mare investiție, urmate de analytics și tehnologiile de facilitare a revenirii la locul de muncă, cum ar fi cele pentru testarea și monitorizarea răspândirii coronavirus în rândul angajaților.
- În plus, majoritatea pozițiilor deschise în cadrul companiilor din lunile următoare vor fi ocupate mai degrabă de angajați noi, decât de cei promovați din interior.
Munca la distanță va continua, ceea ce va crea o divizare a forței de muncă
- Per ansamblu, companiile la nivel global sunt de acord că munca la distanță va reprezenta un diferențiator puternic în atragerea de noi angajați în următorii ani, fiind considerată de mulți ca o investiție pe termen lung. Aproximativ două treimi dintre respondenți spun că se așteaptă ca organizațiile lor să adopte o mai mare flexibilitate în ceea ce privește munca la distanță ca rezultat al pandemiei de COVID-19.
- Cu toate acestea, accesul la tehnologia și mediul de lucru necesare pentru a lucra de la distanță diferă de la țară la țară. Acest aspect va determina priorități și abordări diferite în ceea ce privește investițiile în instrumente de colaborare la distanță și platforme mobile.
- Angajații care lucrează pe teren, cei care prestează servicii de mentenanță, personalul general și cei din customer service nu vor avea, cel mai probabil, mediul sau tehnologia necesare pentru a lucra de la distanță, spre deosebire de cei care lucrează în HR, vânzări, marketing și finanțe.