Această modificare introduce reglementări stricte privind răspunderea transportatorului pentru decesul sau vătămarea corporală a unui pasager, cauzate de un incident maritim şi include o asigurare obligatorie cu drept de acţiune directă împotriva asiguratorilor până la atingerea unor limite stabilite.

În plus, acesta conţine norme privind competenţa judiciară şi recunoaşterea şi executarea hotărârilor judecătoreşti. Aderarea la această convenţie presupune ca orice navă căreia i se aplică prevederile convenţiei, care arborează pavilionul statului semnatar la convenţie, să fie acoperită de o asigurare sau de o altă garanţie financiară, cum ar fi o garanţie furnizată de o bancă sau o instituţie financiară similară, în scopul acoperirii răspunderii în caz de deces sau vătămare corporală a unui pasager.

Statul semnatar certifică conformarea cu această prevedere prin eliberarea unui certificat care să ateste faptul că nava se află în proprietatea statului respectiv şi că răspunderea navei este acoperită în limita prescrisă în convenţie. Statul parte nu trebuie să permită niciodată ca o navă aflată sub pavilionul său şi căreia i se aplică prevederile convenţiei, să fie exploatată, dacă acesteia nu i s-a eliberat un certificat în conformitate cu cele de mai sus.

"Pentru România, acest proiect implică aderarea la Convenţie şi, drept consecinţă, ca stat parte, impune obligativitatea asigurării şi eliberarea certificatului de atestare a acesteia fiecărei nave care arborează pavilion românesc şi căreia i se aplică prevederile convenţiei. Măsura decisă astăzi se încadrează în demersurile noastre de a spori drepturile pasagerilor pe toate modurile de transport. Toate statele membre trebuie să ratifice Convenţia până la 31 decembrie 2011", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
SURSA: Agerpres