Noi reguli pentru mașinile electrice
Noi reguli pentru mașinile electrice! Un nou proiect de lege propune schimbarea metodei de calcul pentru emisiile de CO₂ produse în procesul de fabricare a bateriilor, ceea ce ar putea dezavantaja Germania. Asociația Industriei Auto Germane (VDA) a exprimat critici dure față de această inițiativă.
Bateria reprezintă cea mai scumpă și, totodată, cea mai poluantă componentă din perspectiva emisiilor de CO₂ în producția de vehicule electrice. Aceasta generează un „rucsac de CO₂” care însoțește mașina pe toată durata sa de viață, diminuându-se treptat pe măsură ce vehiculul este utilizat.
Pentru a aborda această problemă, Uniunea Europeană intenționează să implementeze o nouă reglementare care să garanteze producerea bateriilor într-un mod mai ecologic și reciclarea lor eficientă la sfârșitul ciclului de viață. Cu toate acestea, anumite prevederi ale acestei reglementări au stârnit îngrijorări în rândul producătorilor auto și al fabricanților de baterii din Germania.
Unul dintre cele mai contestate aspecte ale propunerii este utilizarea mixului energetic al țării de producție pentru calcularea emisiilor de CO₂. Această modificare ar dezavantaja Germania și alte țări din Europa de Est, unde mixul energetic este predominant bazat pe surse de energie fosilă.
Metoda de calcul este deja contestată
Propunerea UE de modificare a metodei de calcul al emisiilor de CO₂ a generat deja multe reacții. Producători de baterii, precum Northvolt, care au investit în surse de energie verde pentru a minimiza amprenta de carbon, riscă să fie semnificativ afectați. Noua metodă de calcul nu va mai lua în considerare sursele de energie utilizate direct în procesul de producție, ci va baza evaluarea pe mixul energetic general al țării.
Hildegard Müller, președintele VDA, avertizează că această modificare ar putea face imposibilă continuarea producției de baterii în Germania, exacerbând problemele existente, precum costurile ridicate ale energiei. În plus, Michael Krausa de la KLib subliniază riscul ca producția să se deplaseze către America de Nord, unde condițiile pentru tehnologiile ecologice sunt mult mai favorabile.
Avantajele și dezavantajele unei mașini electrice
Comparativ cu mașinile cu motor cu combustie internă, mașinile electrice au mai puține componente în mișcare, frânarea regenerativă reduce frecvența înlocuirii plăcuțelor și rotoarelor, și cerințele de întreținere sunt semnificativ mai mici.
În plus, posibilitatea de a încărca mașina la un cost redus în perioadele de cerere scăzută înseamnă că, în afară de scăderea emisiilor de gaze de eșapament, achiziționarea sau închirierea unui vehicul electric poate aduce și economii la combustibil. Totuși, vehiculele electrice au un dezavantaj major: sunt mai scumpe, potrivit Caranddriver. Mai multe puteți citi aici.