Italia schimbă regulile privind radarele

Italia schimbă regulile privind radarele. Începând de miercuri, în Italia se aplică reguli noi referitoare la amplasarea radarelor pentru viteză.

Noile reguli prevăd ca radarelor auto să fie semnalată în mod clar cu cel puțin un kilometru în afara orașelor. Pe drumurile urbane, acestea trebuie să fie amplasate la 200 de metri. Pe alte tipuri de străzi, radarele trebuie amplasate la 75 de metri.

În același timp, este interzisă instalarea detectoarelor în zone în care limita de viteză este sub 50 km/h. În plus, radarele mobile vor fi permise numai dacă sunt capabile să aplice sancțiuni imediate.

Ministrul Infrastructurii și Transporturilor, Matteo Salvini, a insistat să nu se mai facă bani de pe urma șoferilor. El spune că radarele vor fi amplasate lângă:

  • școli
  • grădinițe
  • spitale

El a mai spus că radarele vor fi folosite doar pentru siguranță, nu pentru generarea de venituri.

„Nu mai faceți bani pe pielea șoferilor” a declarat Salvini, subliniind că detectoarele vor fi folosite doar pentru siguranță, nu pentru generarea de venituri. „Radarele vor fi amplasate lângă școli, grădinițe sau spitale, nu pentru a prinde șoferi fără o reală nevoie de siguranță.”

italia harta
SURSA FOTO: Dreamstime

Autoritățile locale au timp un an să se adapteze

În absența acestei condiții, radarele vor fi utilizate exclusiv ca stații fixe sau mobile, fiind semnalizate corespunzător. Noile reguli se aplică începând de astăzi, dar autoritățile locale au un an la dispoziție pentru a adapta dispozitivele deja instalate.

Cu toate acestea, chestiunea omologării rămâne fără soluție. O hotărâre recentă a Curții de Casație a determinat că amenzile emise de dispozitive care sunt doar omologate, dar nu sunt aprobate, sunt considerate nule, ceea ce ar putea duce la o serie de contestații.

soferi masini autostrada
SURSA FOTO: Unsplash

Peste 10.000 de radare de viteză în Italia

Conform estimărilor site-ului Scdb.info, în prezent Italia dispune de 11.303 de radare de viteză.

Provinciile și municipalitățile solicită o intervenție urgentă, iar Ministerul Transporturilor este angajat în elaborarea unei reglementări specifice care ar putea fi inclusă în noul Cod Rutier aflat în dezbatere la Senat.

Între timp, câteva municipalități au început să acționeze. Trieste a suspendat controalele cu radare, inspirându-se din exemplul municipalității Muggia din Friuli Venezia Giulia.