Noi schimbări la Google. Imaginile din motorul de căutare vor avea descriere

Google

Google a decis să vină cu modificări pentru secțiunea imagini a motorului de căutare. Se pare că gigantul a adăugat descrieri alături imaginilor.

Google a decis să afişeze informaţii despre imaginile la care utilizatorii ajung în cadrul secţiunii dedicate special imaginilor din motorul de căutare. Pentru ca acest lucru să fie posibil, se folosește ca sursă Knowledge Graph şi se apelează la un AI pentru a corela cele două elemente.

Knowledge Graph este baza de date pe care Google a creat-o copiind  informaţii de pe site-urile indexate, site-uri precum Wikipedia. Din 2012, când a fost lansată, această bază de date a fost răspunzătoare pentru informaţiile afişate de Google la unele căutări într-un chenar din partea dreaptă a paginilor.

Aceeaşi bază de date va fi folosită în viitorul apropiat ca sursă pentru crearea unui context explicativ dedicat imaginilor din secţiunea Google Images.

Cum se face legătura

Google va face legătura dintre elementele din imagini şi cele din baza de date folosind două semnale:

  • un algoritm de deep learning va analiza şi încerca să identifice ceea ce “vede” în imagini.
  • legătura stabilită de algoritm va fi verificată şi confirmată cu ajutorul informaţiilor găsite în pagina din care face parte imaginea. Astfel, Google va identifica oameni şi alte elemente din fotografii, urmând să ofere un scurt context despre acestea alături de imagini.

Pentru ce este folosită tehnologia

Google foloseşte tehnologia pentru a extrage date de pe alte site-uri, precum cele de ştiri, pe care nu vrea să le plătească pentru informaţii, şi le foloseşte pentru a creşte funcţionalitatea propriilor produse.

Pentru început, contextul va fi afişat doar pentru număr redus de imagini, doar pe telefoanele mobile şi doar în Statele Unite. Moua facilitate va fi extinsă, însă nu se ştie deocamdată când.